ב' אייר התשפ"ד
10.05.2024

כשחיים ולדר נחלץ להגנתו של אורן חזן

פרקי חזנות כבקשתך - הסופר חיים ולדר החליט לספר מה באמת עומד מאחורי ההשעיה של הח"כ הסורר מהליכוד

כשחיים ולדר נחלץ להגנתו של אורן חזן
ל


1.
בשבילי הטור הזה הוא סיפור. סיפור מלא עוצמה, סבוך ומתוסבך, שמככבים בו טובים ורעים ויש בו כמויות של שקר ואמת, צביעות והתחסדות, אי צדק מול צדק פואטי, המון תובנות ומסרים וסוף אחד רע.

לכו איתי עם הסיפור, שלב אחרי שלב, תעקבו אחר גיבוריו (שאינם גיבורים כלל. אף אחד מהם.) אחר התפניות, של הסיפור וגם של הרגשות שלכם שיפשטו וילבשו צורה מכאן לשם ובחזרה) אחר הלבטים, מי צודק ומי לא מי הרשע מי היותר רשע (צדיקים אין כאן). תמצאו עצמכם מזדהים עם קרבן ופתאום מגלים שהוא אולי לא כל כך קרבן? אולי קצת מניפולטור?

ואז, כשתנסו לעבור צד, לזה שהואשם על לא עוול בכפו, אתם עשוים להזדהות איתו ולרחם עליו אבל אז תגלו שיש הרבה עוול בכפו והוא לא יכול להיות הגיבור שלכם. אחר כך נמריא קצת למעלה עם הסיפור ונגלה שכל הגיבורים הרעים והרעים יותר הם צדיקים לעומת סיפור אחר שמתחבא לנו ממש מול העיניים.

סיקרנתי אתכם? נצא לדרך!

2.
השבוע, בצעד חסר תקדים הורחק ח"כ אורן חזן מהשתתפות בישיבות מליאת הכנסת, ומהשתתפות בישיבות ועדות הכנסת למשך חודש ימים.

הסיבה לכך, על פניו נראית כמוצדקת לחלוטין.

ח"כ חזן, שגם בימים כתיקונם לא מוציא שם טוב למוסד המפוקפק שאליו נבחר, לעג לח"כ קארין אלהרר על נכותה.

ומעשה שהיה (לכאורה) כך היה (לכאורה).

החכי"ת מסיעת "יש עתיד", שהיא נכה ומתניידת על כסא גלגלים בשל מחלת ניוון השרירים ממנה היא סובלת, הסתייעה בהצבעתה בח"כ עיסאם פריג' מסיעת מרץ. ח"כ חזן החל לצעוק במליאה ולמחות על כך, ושבוע מאוחר יותר, במהלך הצבעה לילית על חוק הגיוס קרא חזן בלעג לעבר אלהרר הנכה: "את צריכה שעיסאווי יעזור לך?"

בכך הקדיש חזן את הסאה, כל הכנסת ללא יוצא מן הכלל התקוממה עליו. איזה יצור עושה דברים שכאלה? החלטת הועדה מבטאת את שאט הנפש של החכי"ם מכל הסיעות כלפיו.

למעשה הושמץ חזן בכל כלי התקשורת, והוא מוצג (אגב גם לפני התקרית) כחרפה ובושה נוראה לכנסת בפרט, העם היהודי בכלל, ואם אפשר גם נוסיף את המין האנושי כולו. שיהיה

3.
כאשר כולם צועקים משהו בקול מחריש אזניים, יש בי חלק שרוצה להקשיב מבעד הצעקות אולי יש משהו שהצעקות הללו רוצות להסות, וכשמציגים תמונה אחת באמצעי התקשורת יש בי תמיד דחף ללכת אל מאחורי הקלעים ולבדוק את האמת מאחורי.

האמת שלא צריך יותר מדי להתאמץ. ח"כ חזן, לא איש עדין ושקט, אמר את שלו, רק שאף אחד לא רוצה להקשיב לו (למען האמת גם אני לא), אבל עדיין יש ערך ושמו אמת, וערך זה, קיים גם עבור טיפוסים מהסוג שלו, והאמת גם אם לא כלפיו, לפחות כלפינו שנדע את האמת.

4.
בתקרית ההצבעה הכפולה אורן חזן בכלל לא התכוון לפגוע בח"כ אלהרר. למעשה הוא בכלל לא האשים אותה ולא היה לו איתה שום שיח.

חזן ראה את ח"כ פריג' מצביע הצבעה כפולה. והוא צעק את זה בקול.

כנגדו צעקה ח"כ אלהרר דברים שלא ראויים לעלות על הכתב. ואיחלה לו שש פעמים "שתמות".
זה כל מה שקרה.

חייבים להבין את מניעיו של חזן. והנה סיפור אנושי שבוודאי ייגע בכם.

12 שנה לפני כן, בשנת 2003, הואשם אביו, ח"כ לשעבר יחיאל חזן בהצבעה כפולה במקום חברת הכנסת ענבל גבריאלי.

מה לא עשו לאבא שלו. פרסמו את זה בכל העיתונים ואחר כך העמידו אותו לדין אחרי שלוש פעמים שניסו להוריד את חסינותו ולא הצליחו. בסוף גם הועמד לדין בשנת 2006 וקיבל ארבעה חודשי מאסר (שהומרו לעבודות שירות).

כעת אתם רוצים ממש להתעצבן?

שנתיים לאחר מכן פורסמו צילומי וידאו בהם נראה גם חבר הכנסת רוני בר-און" כשהוא מצביע במקומה של חברת הכנסת גבריאלי‏‏‏. (שוב היא...).

ועדת האתיקה של הכנסת דנה בעניין והודיעה כי היא רואה בחומרה רבה את התנהלותו של בר-און בעיקר לנוכח העובדה שאדון בר און כיהן כיושב ראש ועדת הכנסת שדנה בענייניהם של חזן וגורלובסקי. לא יאומן כי יסופר.

למרות זאת, החליטה הוועדה להסתפק בעונש של נזיפה חמורה, בשל חלוף הזמן מהאירועים ובשל העובדה ש"כיום החומרה שבהצבעה כפולה ברורה ואין צורך בענישה הרתעתית".

התעצבנתם? גם אני!

5.
תחשבו שזה היה אבא שלכם, שככה הצביע והושמץ והועמד לדין ונגזרו עליו ארבעה חדשי מאסר ועף מן הכנסת, ואולי פתאום נבין מה קפץ לאורן חזן כשראה את עיסאם פריג' מצביע הצבעה כפולה? הוא רצה להוכיח לעולם שזה יכול לקרות. שלא רק אבא שלו. גם אחרים.

תודו, שהלב כעת נוטה לצידו של חזן. מה כבר עשה? צעק בקול "הנה פריג' מצביע".

...ואיזה עליהום בא עליו.

כי לרוע מזלו של חזן, זו שלמענה הצביע פריג' לא היתה עינבל גבריאלי מהליכוד ,אלא חכי"ת מ"יש עתיד" ועוד נכה על כיסא גלגלים.

וזו לקחה את ההערה המאד במקום של חזן כנגד פריג' והכריזה עליה כפגיעה בה.

ושמא תאמרו: "מה חזן רוצה מפריג' הרי היא נכה. לא יכלה להצביע. בסך הכל עזר לה".

ובכן, אלהרר יכולה גם יכולה להצביע. והסיבה בגללה לא הצביעה נחשפה בסירטון שחזן פרסם.

היא פשוט היתה עסוקה בסלולארי שלה. שום נכות ושום כלום. אבל שוב, לתקשורת יש מצד אחד את חזן מהליכוד ומצד שני ח"כ ממרץ שהצביע הצבעה כפולה למען חכי"ת מ"יש עתיד" מה זה משנה מהי האמת, כשאפשר להפוך אותה על פניו של חזן?

אבא שלו הושמץ ונענש כי הצביע הצבעה כפולה, והוא הושמץ ונענש כי חשף מישהו שהצביע הצבעה כפולה.

מסתבר שמי שחוטף פעם אחת כבר לא יכול להיגמל מזה...

6.
וכעת נפליג לסיפור האמיתי. לדעתי. זה שמתחבא ואיש כלל לא מדבר עליו.

ההרחקה של ח"כ חזן אי כאין וכאפס ללינץ' הציבורי שנעשה לו. אי אפשר לכמת (מלשון כמות) את גודש הארס והשנאה שנשפכו עליו. דומה שמאז משפט אייכמן לא הושמץ בן אדם בישראל כמו שהושמץ אורן חזן.

ותתפלאו יש צדק בזה.

בן אדם מהישוב יודע שיש אנשים שלא מתקוטטים איתם גם אם הם צודקים.

ברשימה הזו נמצאים אלמנות, יתומים, הורים שכולים, ובהחלט גם נכים.

תגידו שח"כ אלהרר עשתה מניפולציה על הנכות שלה? אני חושב שחלק מהזכויות המעטות שיש לנכים, זה לעשות מניפולציות מהנכות שלהם. כמו שהורים שכולים מרשים לעצמם לבקר מלחמות, לעיתים באופן שמביך ראשי ממשלות ושרים שלדעתם שלחו את בנם למוות, וכמו שאחיו של גלעד שליט השתולל בטקס רשמי של מדינת ישראל ואיש לא עשה לו דבר.

7.
אבל יש מישהי אחת, שלדעתי פעלה באופן מכוער ופוגע פי כמה מאשר הח"כ המושמץ אורן חזן, ותקפה בחריפות, ובלי חשבון, אם שכולה, זמן קצר לאחר מות בנה בפיגוע טרור שאירע לאחרונה
היה זה בעת דיון על הריסת בתי מחבלים.

דבורה גונן, אמו של דני גונן שנרצח לפני מספר חדשים בפיגוע ירי בגדה המערבית, (ותודו ששכחתם את שמו), פנתה לשופטים והביעה ביקורת כנגד אנשי השמאל שעתרו נגד הריסת הבתים " אני שומעת כמה המשפחות של המחבלים מסכנות, אנחנו לא? דני היה עמוד התווך של המשפחה" אמרה "הנרצחים הפכו לשקופים. הפכתם את הקורבנות לאשמים".

ואז קטעה את דבריה של האם השכולה לא פחות מאשר נשיאת בית המשפט העליון השופטת מרים נאור ותקפה אותה בחריפות באלה המילים: "גם לאם שכולה יש גבול במה שהיא יכולה לומר פה. הגברת לא תהפוך פה את הזכות שניתנה לה להטחת האשמות". בתגובה, השתתקה גונן בתדהמה. היא לא האמינה שמישהו יעז לתקוף אותה כך חודשיים לאחר רצח בנה. ועוד מי.

8.
האם מישהו צייץ על דברי הבלע ההם של השופטת?

האם ראיתם באיזשהו מקום השמצה אחת עליה על חוסר רגישותה על ההתקפה המכוערת שלה על אם שכולה טריה?

אתם לא ראיתם ולא שמעתם שום דבר. כי לא קוראים לה אורנית חזן והיא לא באה מהצד ההוא של החברה הישראלית. היא נשיאת בית המשפט והיא שייכת לצד "הנאור" לה מותר לפגוע קשות באם שכולה. סתם כך כי העזה להביע את כאבה. ראו כמה שהעם הזה (ואולי כל עם) יכול להיות אספסוף. כמה אפשר להוליך אותו בעף באמצעות כותרות, או בהעדרן.

כל עוד אחוז מצידה השמאלי של האוכלוסייה ישלוט כאן על התקשורת ובתי המשפט. בסדר הזה. יחיאלים ואורנים חזנים יהיו למרמס ולמשיסה על דברים של מה בכך, וה"בר-אונים" וה"נאורים" ימשיכו לעשות אותם דברים ואף יותר מכך, ושערה משערות ראשם.

רציתם לשמוע את הסיפור מאחורי השעייתו של חזן? הנה קיבלתם את הסיפור האמיתי!
חיים ולדר ילדים מספרים על עצמם אורן חזן קארין אלהרר ליכוד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד