י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024

לפיד הודה לדרעי: "חייב לך הרבה"

דרעי סייע ללפיד בשילוב הצעת החוק שלו בנושא אוטיזם וקידומה, וזכה לצרור ברכות נרגשות על "מעשה אצילי"

צילום: יצחק הררי, פלאש 90
צילום: יצחק הררי, פלאש 90 צילום: איזק הררי, פלאש 90


השיקום הצליח? יו"ר שס, השר אריה דרעי, התעקש השבוע כי הצעת החוק של יו"ר יש עתיד יאיר לפיד תיכלל בהצעת החוק הממשלתית שעסקה בבעלי מוגבלויות, בעיקר עם אוטיזם, כך חושף היום (ו) הפרשן יוסי וורטר בהארץ.

לדברי וורטר, ביום שני השבוע הודיע לפיד לחברי סיעתו כי החליט לתמוך בדרישתו של השר דרעי להדפיס תמונות של דמויות מזרחיות על שטרות כסף חדשים, צעד שזכה לתגמול מהיר של שר הפריפריה.

ביום רביעי, גמל דרעי ללפיד: מליאת הכנסת דנה בשתי הצעות חוק דומות, שעסקו במדיניות הרווחה הנהוגה לגבי בעלי מוגבלויות, בעיקר עם אוטיזם. הראשונה של ח"כ אורלי לוי אבקסיס מישראל ביתנו והשנייה של לפיד, אביה של נערה עם אוטיזם. חברי הקואליציה החליטו לתמוך בהצעתה של ח"כ לוי ולצרפה להצעת חוק ממשלתית ואילו הצעתו של לפיד נידונה למחיקה.

לדברי ורטר, "אז בא דרעי לראשי הקואליציה וסיפר להם כי לפיד פנה אליו וביקשו לפעול כך שגם הצעתו תיכלל בתבשיל הסופי. ולכשיוגש החוק הממשלתי, בדברי ימי הכנסת ייכתב כי גם ללפיד היה חלק בתיקון העוול רב השנים בהתנהלות המדינה מול ילדים עם אוטיזם והוריהם. "יש לו ילדה אוטיסטית", הסביר דרעי לבני שיחו, "אי אפשר להתעלם מזה. זה חשוב לו ולמשפחתו. צריכים גם להיות אנושיים".

"לאחר שלפיד התבשר על העסקה, ונודע לו מי עמד מאחוריה, הוא מיהר לחפש את העבריין המורשע שזקוק לשיקום. דרעי הסב עם כעשרה ח"כים ויועצים, מרביתם מש"ס, בירכתי המליאה. לפיד דהר לעברו. הוא הודה לו במלים נרגשות: "עשית מעשה גדול, נהגת באצילות נפש, לא אשכח זאת, אני חייב לך הרבה", אמר לו, ולגרסתם של כמה מהנוכחים הוסיף: "אשמח להודות ולפרגן לך בפומבי בכל דרך שתבחר, רק תגיד איך אתה רוצה את זה".

וורטר מסיים בקוריוז שממחיש את יחסי לפיד מול החרדים: "יועץ התקשורת של דרעי, ברק סרי, נדרך. רק זה חסר לו. "זה בסדר", הוא אמר ללפיד, "אין צורך, אין צורך". לפיד הבין את הרמז. הוא חזר למליאה, עלה על הדוכן, הודה במלים נרגשות לחיים כץ, לח"כים מהליכוד שסייעו לו, ללוי אבקסיס, לראשי המחנה הציוני ומרצ. את דרעי, כמצוות סרי, הוא לא הזכיר".

האם לפיד 'ישקם' את דרעי?
דרעי לפיד חוק אוטיזם תמיכה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 11 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד