א' אייר התשפ"ד
09.05.2024

שבת ללא פיגועים: 3 מחבלים נעצרו

מחבל קטין נעצר במושב נטע ליד מוצב שקף בדרום הר חברון כשברשותו סכין, מחבלת נוספת נלכדה במחסום צלבנית

צילום ארכיון: פלאש 90 עבד רחים חטיב
צילום ארכיון: פלאש 90 עבד רחים חטיב


בסמוך לכניסת השבת, מחבל קטין נעצר במושב נטע ליד מוצב שקף בדרום הר חברון, כשברשותו סכין. בחקירתו אמר כי הוא חלק מחוליית מחבלים שהתכוונה לבצע פיגוע דקירה. בסמוך לכפר הערבי בית עווא בגזרת חברון, נעצר ערבי עם סכין. פיגוע נוסף נמנע בכניסת השבת, כאשר כוח צה"ל שמע עם כניסת השבת קול ירי במהלך סיור במרחב הגדר בדרום רצועת עזה. זוהתה פגיעת בכלי רכב, אך ברוך השם לא היו נפגעים.

בשבת אחר הצהרים, נמנע פיגוע דקירה בעמדת משמר הגבול סמוך למערת המכפלה בחברון. בסמוך לשעה 15:00 הגיעה חשודה פלסטינית למחסום 'צלבנית' בכניסה למערת המכפלה, זו עוררה את חשדם של לוחמי משמר הגבול ושוטר ממרחב חברון שמאיישים את העמדה דרך קבע.

הלוחמים והשוטר קראו לה לעצור והחלו בבדיקה שגרתית כשלפתע זיהה אחד הלוחמים כי היא אוחזת סכין שלופה בידה. בנשקים שלופים החלו בבידוק מאובטח וכעבור זמן קצר השתלטו על המחבלת ועצרו אותה, ללא ירי.

המחבלת, ג'יהאן עיסא חאדר טקאטקה בת 18 מבית פג'אר, הועברה להמשך הליך חקירות במרחב חברון, אין נפגעים מכוחותינו.

מדיווח של הצלה יו"ש עולה כי מחבלים יידו אבנים לעבר רכבים צפונית לגבעת אסף, נזק נגרם לשימשה. מחבלים התפרעו ויידו אבנים באל מועייר הכוח השיב באצעים לפיזור הפגנות.

בכך לא תמו ההתפרעויות: מחבלים התפרעו באזור פיגוע הדריסה בסילוואד יידו אבנים ובקבוק תבערה, הכוח השיב באמצעים לפיזור הפגנות. בכפר עבוד מחבלים התפרעו במהלך הלוויה של המחבל שדקר חייל צה"ל ביום שישי ופצע אותו קל כוח השיב לעבר המתפרעים ו-3 מחבלים נפצעו מירי רוגר ו-3 מירי גומי.

מחבלים יידו אבנים לעבר רכב בין אפרת דרום לנווה דניאל. בחסם צלבנית סמוך למערת המכפלה נעצרה מחבלת שהגיעה מהכפר בית פג'אר בעציון חמושה בסכין.

בערב שבת וגם בשישי בצהרים דווח על תשעה בקבוקי תבערה שיודו מהצד המזרחי של כביש 436 שמחבר בין שכונת רמות לגבעת זאב, לא היו נפגעים ולא נגרם נזק.

בליל שבת סייר הבטחון של גבעון החדשה זיהה רכב שעומד זמן רב בצמוד לגדר ההפרדה בין בית איג'זא לגבעון החדשה, דיווח למשמר הגבול ותצפית זיהתה ירי שבוצע מהרכב לכיוון כללי גבעון החדשה. בסריקות של כוח מג"ב אותר תרמיל במקום שבו הרכב עמד, לא היו נפגעים.

בליל שבת עצר כוח צה"ל סמוך לכיכר של חטמ"ר שומרון מחבל חמוש בסכין.
פיגוע ירי דקירה סכין

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד