כ"ח ניסן התשפ"ד
06.05.2024

החסיד הישיש שביקש 'לחזור בתשובה שלמה'

בויז'ניץ נפרדים מהרה"ח חיים גדלי'ה רוב ז"ל, מזקני החסידות ומבעלי הצדקה הגדולים שבבני ברק

רבי חיים גדלי'ה רוב ז"ל (באדיבות המצלם)
רבי חיים גדלי'ה רוב ז"ל (באדיבות המצלם)


ברוך דיין האמת: במהלך השבת נפטר הרה"ח הישיש רבי חיים גדלי'ה רוב ז"ל, שהיה מזקני ותיקי החסידים היושבים ראשונה במלכות בית ויז'ניץ.

המנוח ז"ל נולד בשנת תרפ"ג בעיר גרוסוורדיין, מקום מושבם של חסידי ויז'ניץ לפני מלחמת העולם השניה, וגדל בחצרו של האדמו"ר בעל אהבת ישראל זי"ע, בהיותו יליד העיר, היה מרבה לספר לדור האחרון את אשר זכה לחזות בצילם של אדמו"רי בית ויז'ניץ טרם המלחמה ובשנות הקמת החסידות לאחר השואה בארץ הקודש.

לפרנסתו יגע ביגיעת כפיו, כאשר פתח את המשחטה הראשונה בבני ברק, וכל רבני העיר סמכו עליו, והקפידו לקנות אצלו בשר ודגים. כאשר האדמו"ר בעל ה'אמרי חיים' זצ"ל בנה את קריית ויזניץ, היה מהראשונים שעברו להתגורר בקריה, ואף זכה לדורות ישרים ומברכים, כאשר בנה את משפחתו עם ארבעה עשר ילדיו. אגדה מספרת שהאמרי חיים ביקש מאיתו פעם אחת סכום עצום לצדקה, והוא בתמימותו אמר: באם הרבי מבקש ממני, הרי זה סימן שיש לי כזה סכום... ואכן מיד הפריש את הסכום העצום הנ"ל לצדקה, ומאז לא היה חסר בביתו כלום, והיה נחשב מבעלי הבתים החשובים בחצר ויז'ניץ.

המנוח קבע עיתים לתורה יומם ולילה, ואף בנה בית תורה 'חזון נחום' בו נמסרים שיעורי תורה במהלך היום על ידי ר"מים. לפני כ-15 שנים שיכל את בתו ע"ה. אולם הוא התחזק באמונה בהשי"ת שהכל מאיתו יתברך שמו.

פרק מיוחד ניתן לספר אודות התקשרותו אל האדמו"רים לבית ויז'ניץ, החל מהסבא בעל 'אהבת ישראל' זי"ע, ובנו ה'אמרי חיים', והמשך בקשר אדוק אל בנו בעל ה'ישועות משה' ואחר הסתלקותו קיבל את מרות בנו הגדול האדמו"ר, אליו היה מקושר בלב ונפש והיה מתייעץ עמו על כל נושא, כן הקפיד כמנהג החסידים להיכנס בכל ראש חודש להזכיר עצמו אצל האדמו"ר, והיה מפריש סכום גדול לצדקה באותה עת.

בכל קוויטל היה נוהג להוסיף 'לחזור בתשובה שלימה', ולא פעם היה האדמו"ר שואל אותו בחיבה וכי לאיזה תשובה הינך צריך לחזור... יהודי שעבר את השואה והקים בתים נאמנים לה' ולתורתו. היה מקפיד להתפלל מידי יום תפילת מנחה אצל האדמו"ר, ובני ביתו מספרים שבהיות והתגורר ממול בית האדמו"ר היו לפעמים רואים אותו יושב במרפסת הבית וצופה בהליכות מורו ורבו ובנכנסים לאדמו"ר והיה מתמלא ברגש.

בעת עלות האדמו"רים זצ"ל ויבלחט"א לבית המדרש הגדול בערבי שבתות מלווים עם החתנים לקול שירה וזימרה, היה ר' חיים גדליה ז"ל יושב ומוחה כפיים מרוב שמחה, כך נהג למעלה משישים שנים מידי שבת בשבתו. זה היה נצחונו על צורר היהודים ימ"ש שרצה לעקור את הכל.

הותיר אחריו את בניו: הרב זושא הרב יונה והרב משה, וחתניו: הרה"ג מרדכי גליק, הרה"ג סנדר ויינר, הרב ישראל פערל מנהל רוחני בתלמוד תורה ויזניץ, הר"ר ישראל ווינברגר, הר"ר דוד רוט, הר"ר דוד חיים זילברשלג ועוד.

הלוויתו תצא הערב (מוצ"ש) בשעה 22:30 מביהמ"ד הגדול בקרית ויז'ניץ בבני ברק לעבר בית החיים ויז'ניץ בעיר - שם ייטמן.

תהא נשמתו צרורה בצרור החיים.
לוויה חיים גדליה רוב ויזניץ קוויטל לחזור בתשובה שלמה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד