כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024

מה ביקש נשיא פנמה למסור לביבי?

הראשון לציון השוהה בימים אלה במסע חיזוק בפנמה, נפגש עם נשיא המדינה ושיבח אותו על תמיכתו בישראל

הגר"י יוסף עם נשיא פנמה (באדיבות המצלם)
הגר"י יוסף עם נשיא פנמה (באדיבות המצלם)


הראשון לציון הגאון רבי יצחק יוסף השוהה מסוף השבוע בפנמה, נפגש עם נשיא פנמה חואן קרלוס וארלה, והודה לו על הסיוע שהוא מעניק לבני הקהילה היהודית ועל חופש הדת שהוא מנהיג במדינתו.

"גם בזמננו אין זה מובן מאליו שיהודים יכולים לנוע בביטחון ובחופשיות מתוך חופש דת מלא, במדינות רבות ואפילו במדינות מערביות יהודים אינם חשים חופשיים ונאלצים להסתיר את יהדותם". אמר הגר"י יוסף.

הנשיא השיב: "כי לכבוד הוא לי לארח בלשכתי את הרב הראשי לישראל. אני אמנם בן דת אחרת אך אני חש כפי שהייתי חש אילו היה מבקר כאן המנהיג העליון של הדת שלנו, מתוך הכבוד שיש לי לדת ולאנשיה אני תומך ומעודד חופש דת. יהודים ימשיכו לחוש תמיד בטוחים בפנמה".

בהמשך סיפר הרב יצחק יוסף לנשיא על המצב הביטחוני הרעוע בארץ ואמר לו כי כאשר בעולם נשמעים קולות שליליים כלפי מדינת ישראל, תמיכתם של מדינות אוהבות ישראל כמו פנמה היא חשובה מאוד וביקור של הנשיא בארץ לאות הזדהות יתרום לזה.

הנשיא התעניין בנעשה בארץ וביקש ממנו כי ימסור לראש הממשלה בנימין נתניהו את תמיכתו בישראל, הנשיא הוסיף ואמר שהוא חש הזדהות עם העם בישראל ובכוונתו להיענות לבקשתו של הראשון לציון ולבוא בעצמו להפגין את תמיכתו בישראל, "העם בישראל סובל ואנחנו נתמוך בו", סיכם הנשיא.

בסיום הביקור העניק הרב יוסף לנשיא אגרת הוקרה וברכה אותה תלה הנשיא למזכרת בלשכתו לצד ברכה שקיבל מהאפיפיור בעבר.
פנמה ביקור ראש הממשלה טרור בארץ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד