ל' ניסן התשפ"ד
08.05.2024

ראיון עם שריד: "הרב שך לא הרשה לתקוף אותי ביתד"

עקיבא ווייס פגש את יוסי שריד המנוח לראיון מרתק • שריד דיבר על הכל - על הרב עובדיה, יחסיו עם רביץ ועל השאלה האם דרעי אכן נוטה לשמאל יותר מאלי ישי • וגם - מה יש לו לומר על 'אויב החרדים' החדש יאיר לפיד? • צפו בוידאו

ראיון עם שריד: "הרב שך לא הרשה לתקוף אותי ביתד"
פלאש90


שר החינוך ויו"ר מרצ לשעבר יוסי שריד, שהלך לעולמו בליל שבת, העניק ראיון מיוחד לכותב השורות לפני למעלה משנתיים, והתייחס בהרחבה למגזר החרדי, למנהיגיו, לפוליטיקאים וכמובן לחיכוכים האין סופיים עמם.

שאלנו את שריד על מפלגת ש"ס, בראשות דרעי או ישי - מי יותר "גרוע" לדעתו?

"אני לא חושב שיש הבדל. אמנם זה פעם יו"ר וזה פעם יו"ר. בסה"כ כולם עושים את דברו של הרב עובדיה יוסף. ובמהות אני לא חושב שיש הבדל גדול. יש הבדל באופי של האנשים, בסגנון, אבל הבדלים סגנוניים הם לא הבדלים מהותיים".

• הדעה הימנית והשמאלנית די מובהקת.

"לא. לכאורה אתה מתכוון לומר שישי הוא ימני ודרעי שמאלני. השמאלנות של אריה דרעי אף פעם לא הוכחה, אז בא נחכה למבחן הראשון ונראה איך הדברים באים לידי ביטוי הלכה למעשה ולא בדימויים".


קטעים מתוך הראיון, באדיבות אתר 'קוקר'

• האם אתה חושב שיאיר לפיד יהיה ראש הממשלה?

"לא מכיר רבים שחושבים כך. ראיתי סקר שלפיד מקבל 2 אחוז בהתאמה לראשות הממשלה. אני כבר מקבל יותר ממנו".

• האיש לא מתאים?

"הוא דמות בלתי מוכרת לחלוטין. ואין שום סימן שמכשיר אותו במיוחד להיות ראש ממשלה. אני מהסס מלומר לך שהוא לא מתאים בגלל שבנימין נתניהו הוכיח שכל אחד יכול להיות ראש ממשלה. גם ראש ממשלה זה כבר לא מה שהיה פעם, כל אחד יכול להיות היום ראש ממשלה", יצויין שאת הדברים אמר שריד לכותב השורות לפני כשנתיים, והנתונים נכונים לזמנו.

• האם חקרת את הדעות במגזר החרדי בנושא הסכמי שלום?

"התעייפתי מזה. כל פעם מספרים לך משהו אחר, תלוי עם מי אתה מדבר. אז פעם אומרים החרדים יותר מתונים ופעם אומרים הם יותר קיצונים.וגם מזה התעייפתי. כי בסופו של דבר שהם מגיעים למבחן אז לא ראיתי הבדלים גדולים בין הגוונים החרדים השונים. וגם הציבור החרדי כל כך מפולג ומפוצל ואיש איש לחצרו. אם רב אחד גורס כך אז החצר השניה גורסת הפוך".

• נפגשת עם רבנים חרדים בנושא השלום?

"נפגשתי עם כל מי שאתה מעלה בדעתך. הציבור החרדי לא זר לי. במקום הזה ישבו כולם. אף פעם לא הייתי מאלו שעולים לרגל לרבנים. אבל הכרתי את כולם ועם חלקם הייתי ביחסי ידידות. אני יודע שאפילו ראשי הקהל בבני ברק ובירושלים היו מדברים לפעמים טובות על יוסי שריד. לא כולם היו כמו הרב עובדיה יוסף שאמר שהייתי עמלק וגם המן. פעם שמעתי שהרב שך אסר על צאן מרעיתו לדבר בי סרה ובשום אופן שלא יכתבו משהו רע ביתד נאמן, ולמה? כי הוא שמע ואני יכול לתאר לעצמי ממי הוא שמע, שיוסי שריד עושה מצוות".

לפיד הוסיף ואמר לכותב השורות - "נפגשתי עם אברהם רביץ מאות פעמים. היו בינינו יחסים מיוחדים. כשרביץ נכנס לכנסת שאלו אותו איזה חבר כנסת הוא רוצה להיות, הוא הגיב ואני מצטט 'יוסי שריד של החרדים'. זו באמת מחמאה. גם עם מנחם פרוש והבן מאיר היו יחסים טובים".

(הראיון פורסם באתר קוקר)
שריד חרדים הרב עובדיה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 17 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד