י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024

היום: חוק השבת יעלה לוועדת שרים

ריבוי פתיחת עסקים בשבת, וחוזים שנועדו לשבור את יום המנוחה, הביאו את ח"כ מיקי זוהר לנסות לחוקק חוק חדש

ח"כ מיקי זוהר, יוזם החוק
ח"כ מיקי זוהר, יוזם החוק


וועדת השרים לענייני חקיקה תדון היום (א') בהצעת החוק שהגיש חבר הכנסת מיקי זוהר (ליכוד) - "חוק יום המנוחה השבועי", שנועדה לעגן ולחזק את מעמד השבת כיום המנוחה השבועי של מדינת ישראל.

במצב הקיים היום, למרות עיגונו של יום השבת בחוק שעות עבודה ומנוחה וחוקים נוספים, הפרות החוק רבות – בעיקר בתחום המסחר, ואילו אכיפתן נשחקה וכמעט שנעלמה לחלוטין.

על פי הצעת חוק "יום המנוחה השבועי" תיאסר פתיחת בתי עסק בשבת אלא בכפוף לאישורו של שר הכלכלה.

בנוסף, תיאסר התניית חוזה שכירות או חוזה עבודה בעבודה בשבת - לא יהיה ניתן לכפות על בעל עסק לעבוד בשבת כתנאי להצטרפותו למתחם עסקים, ולא ניתן יהיה לקנוס אותו בגין סירובו לעבוד בשבת, כפי שאירע לפני מספר חודשים במתחם שרונה בתל אביב.

על פי הצעת החוק, פתיחת עסק בשבת תהווה "עוולה אזרחית", ובעלי עסקים יוכלו לתבוע נזיקית עמיתים המפעילים בתי עסק בשבת ופוגעים בהם כלכלית.

הצעת חוק זו מצטרפת להצעת תיקון לחוק הספורט שהגיש ח"כ זוהר שתאפשר למועדוני ספורט לשמור שבת ותמנע כפיה חילונית על ידי קיום תחרויות ספורט בשבת בלבד.

יוזם החוק ח"כ מיקי זוהר אמר - "חוק יום המנוחה השבועי נועד לעגן ולחזק את מעמדו של יום השבת כיום המנוחה הלאומי של מדינת ישראל בחקיקה. מטרת החוק היא להדגיש את הערך החברתי-סוציאלי שיש בשמירת שבת למען זכויות העובדים בישראל, לעודד עסקים שומרי שבת ולצמצם פתיחת עסקים בשבת, בכדי להבטיח זכויות של יום מנוחה שבועי לכל עובד.

"השבת היא מרכיב עיקרי בזהות שלנו כמדינה יהודית ועלינו לחזק את מעמדה ולמנוע פגיעה בה ובאלו שמבקשים לשמר אותה על פי החוק ועל פי עקרונות הסטטוס קוו הקיים בישראל".
מיקי זוהר שבת שרונה שרים עסקים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד