כ"ח ניסן התשפ"ד
06.05.2024

דקירה ברכבת בלונדון; "למען סוריה"

אימה בלב אירופה - נוסע רכבת התנפל בסכין על נוסע אחר, ושיסף את גרונו • המשטרה: "נחקור זאת כאירוע טרור"

לונדון
לונדון


רצח בדקירה ברכבת התחתית של לונדון: נוסע הרכבת דקר נוסע אחר תוך כדי שהוא זועק "זה בשביל סוריה", הדוקר חושמל, נטרל ונעצר. הנוסע שנדקר בצווארו פונה לבית חולים במצב קשה, ושניים נוספים נפגעו באורח קל.

עדי ראייה שנכחו במקום טענו כי הדוקר התנפל וצעק גם "כל הדם שלכם יישפך בקרוב" במהלך התקיפה. לאחר ששיסף את גרונו, איים החשוד לתקוף עוד נוסעים. הוא התעמת עם השוטרים שלא היו חמושים בנשק חם.

השוטרים הורו לדוקר להניח את הסכין, אך הוא המשיך לנפנף בה. לאחר שסירב, חשמל אחד השוטרים את הדוקר והוא נפל לרצפה ונאזק על ידי הכוחות. המשטרה בלונדון כבר שיגרה הודעה בה היא מודיעה שתתייחס לדקירה כאל אירוע טרור.

הדקירה ברכבת באה על רקע התקיפות האוויריות של בריטניה בסוריה. בלילה שבין רביעי לחמישי החלו מפציצים בריטיים לתקוף יעדים של דאעש במדינה – שעות לאחר שהמחוקקים בפרלמנט אישרו את הרחבת המבצע.

אמש תקפו שוב כלי טיס של חיל האוויר המלכותי בסוריה ופגעו בשדות נפט. כלי הטיס המריאו מבסיס חיל האוויר הבריטי בקפריסין וביצעו שמונה תקיפות במזרח המדינה.

במקביל, פוסטרים עם הנחיות "כיצד לשרוד התקפת טרור?" הונפקו על ידי הרשויות הצרפתיות. המהלך הגיע כשלושה שבועות לאחר התקפת טרור בה נהרגו 130 אנשים בפריז, ב-13 בנובמבר האחרון.

הקמפיין הושק על ידי הרשויות באתר האינטרנט ביום חמישי. ובנוסף הוא צפוי להופיע במקומות ציבוריים כמו חנויות, מוזיאונים, ואצטדיונים.

"בהתחשב בכך שהזמנים משתנים ושאנחנו צריכים ללמוד לחיות עם האיום המתמשך הזה, אנחנו צריכים לפתח תרבות של טכניקות מצילות חיים וסולידריות", אמרו ממשרדו של ראש ממשלת צרפת עם שיווק הקמפיין.

"כיצד לשרוד התקפת טרור?"


לונדון אנגליה סוריה דאעש טרור

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד