י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

כשיוסי שריד קיבל מכתב מהרבי מחב"ד

יו"ר מרצ לשעבר שריד דאג לשדר תדמית חילונית נוקשה, אך גם הוא נמס מול הלב הגדול של חב"ד - פעמיים • תיעוד

המכתב והביקור בבית חב"ד
המכתב והביקור בבית חב"ד


שר החינוך ויו"ר מרצ לשעבר יוסי שריד הלך לעולמו בסוף-השבוע. לידי אתר חב''ד אונליין col הגיע תצלום מכתב ששיגר אליו הרבי מחב"ד בשלהי חודש תשרי תשמ"ה.

ככל הנראה, הרבי מחב"ד הגיב לשריד בעקבות פנייתו לרבי, שנערכה באמצעות ידידו הרב שלמה מיידנצ'יק זצ"ל, עמו עמד בקשר במהלך השנים.

הרבי: "שלום וברכה! מאשר אני קבלת הפ"נ בעדו ובעד ב"ב שיחיו, שייקרא על ציון כ"ק מו"ח אדמו"ר בעת רצון".

הרבי הוסיף וכתב כי - "והשי"ת ימלא משאלות לבבם לטובה ויברכם בתוך כלל אחינו בני ישראל בשנה טובה ומתוקה. ובפרט בהצלחה מרובה במילוי תפקידו האחראי לטובתם האמתית של הכלל, בגשמיות וברוחניות גם יחד".

בנוסף, לפני 11 שנה, בשנת תשס"ה, פורסמה ב-COL הידיעה הבאה: "בשבת הופתעו שליחי חב"ד בוונציה לראות את ח"כ יוסי שריד המלווה ברעייתו ומאבטחים נכנס לישיבת חב"ד שבכיכר הגטו היהודי בוונציה בהנהלת השליח הראשי הרב רמי בנין. השליח הרב יצחק ברכהן הזמינו להיכנס לאולם הישיבה לסעודת שבת.

"ח"כ שריד ביקש כיפה והתכבד לעשות קידוש, לאחר שטעם מן היין, אמר: 'אתמול היה שמחת תורה (באידיש) וזהו יום ההולדת שלי ואני מאוד שמח להיות כאן בגטו היהודי עם חסידי חב"ד'. כל הנוכחים פצחו בשירת 'סימן טוב ומזל טוב' וניכרה ההתרגשות על פניו.

"ח"כ שריד סיפר כי לפני שהגיע לכאן ביקש להיכנס לבית הכנסת הספרדי שבגטו הישן - אחד מבתי הכנסת היפים והעתיקים בעולם - אך נתקל בסירוב מצד השומר הישראלי שעמד בכניסה.

"'פניך מוכרות לי אך אני מבקש ממך לומר את שמך ובתנאי שתישאר עד לסיום התפילה', אמר השומר. 'איתי לא עושים תנאים' - אמר - ועזב את המקום. 'נלך לחב"ד שם לא יעשו אתנו תנאים אמרתי לאשתי.. '. ח"כ שריד הודה לכל הנוכחים, אמר 'גוט שאבעס' ויצא לדרכו".

נקודה יהודית נוספת של שריד, כפי שמספר ב-COL הבוקר \מנהל חיידר חב״ד בעיר בני ברק, הרב ירחמיאל בלינוב - ״זה קרה לפני 18 שנה לערך. הייתי אז צעיר בתפקידי והעול הכספי לא היה קל. פתחנו באותם ימים חדר אוכל והחלטתי לפנות במכתב אישי ל-120 חברי-הכנסת שכל אחד מהם ייקח על עצמו מימון של ילד אחד.

"היחיד שיענה לאתגר, היה יוסי שריד, כמדומני ששימש אז כשר המדע. הוא נתן לנו צ׳ק על סך 1000 שקלים במימון של עמותה הקשורה למפלגת מר״צ. העיתונאית דאז שלי יחימוביץ שמעה על התרומה המפתיעה והעלתה אותו לשידור. לשאלתה כיצד תרם למוסד חרדי, הגיב בפשטות שכשראה את מכתב הבקשה לסייע במימון האכלת ילד חרדי החליט לתרום שכן לא רואה הבדל בין ילד חרדי לילד אחר".


יוסי שריד חב''ד הרבי מרצ הרבי מחבד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד