כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024

הבוקר: שביתה כללית בסופרבוס

בין הערים השובתות: בית שמש, עפולה, טבריה ונצרת • הועד - "ההנהלה מסרבת להכיר בנו ומחבלת בתהליך ההתאגדות"

סופרבוס, צילום: יעקב נחומי
סופרבוס, צילום: יעקב נחומי


וועד העובדים בחברת סופרבוס המאוגד בכוח לעובדים ישבית היום (א') את תנועת האוטובוסים בכל קווי החברה למשך ארבע שעות בין 4:30 - 9:30 בבוקר.

סכסוך העבודה בין הצדדים נכנס לתוקפו כבר ב-1.12.15 ובשבוע שעבר חולקו לנוסעים פלאיירים המתריעים על אפשרות השביתה. ביום חמישי האחרון נפגשו הצדדים לפגישת גישור במשרד הכלכלה, אך גם שם לא הגיעו הצדדים לעמק השווה.

"ניסינו להימנע מאפשרות השביתה בכל דרך, אך החברה מנסה בכל דרך להתחמק מכיבוד החוק וניהול משא עם העובדים, גם במחיר פגיעה בנוסעים. לא ייתכן כי החברה תזלזל בכלמעלה ממחצית מן העובדים, בשני אשכולות הפעילות של החברה אשר הצטרפו לארגון העובדים", אומר אהרון שובש חבר הנהגת הוועד ונהג באשכול העמקים.

חברת סופרבוס מפעילה מאז 2009 את אשכול בית שמש ופרוזדור ירושלים (כ-9 מליון נוסעים בשנה) ומאז מרץ 2014 את המכרז להפעלת אשכול ה"עמקים" של משרד התחבורה, אשכול הכולל את יישובי עמק יזרעאל, יקנעם עילית, עמק בית שאן, טבריה, דליית אל כרמל, עוספייה עפולה והסביבה. קווי החברה כוללים קווים בינעירוניים גם לכרמיאל צפת מגדל העמק ועוד.

לפני 45 ימים הודיע וועד העובדים לחברה על הפיכתו של "כוח לעובדים" לארגון היציג בחברה –לאחר שלמעלה ממחצית מ- 650 הנהגים בחברה התאגדו בכוח לעובדים.

זו הפעם השנייה בחמש השנים האחרונות בה מסרבת הנהלת החברה לשבת עם נציגות העובדים, ב-2010 עלה בידי ההנהלה לפרק התאגדות עובדים בהסתדרות. את הנהלת סופרבוס מייצג עו"ד שי תקן, מי שבניסיון ההתארגנות הקודם ייצג את וועד העובדים.

העובדים קובלים על תנאי העסקתם הנמוכים מן התנאים המקובלים בענף - נסיעה של שעה מוגדרת כארבעים דקות בלבד ומתוגמלת בהתאם, הנהגים חייבים לעבוד בפיצולים, ולא לקבל תשלום על השעות הריקות שביניהם, ולבסוף - אין כל הגדרה מתי מסתיים יום עבודה.

עובדי סופרבוס מצטרפים לעובדי חברות התחבורה הציבורית "קווים" ו"אגד תעבורה" שכבר מאוגדים ב"כוח לעובדים" וחתמו על הסכמים קיבוציים. בכך הופך הארגון לארגון העובדים הגדול בין חברות התחבורה הציבורית הפרטיות כשלמעלה ממחצית הנהגים בחברות אלה מאוגדים בכוח לעובדים, ושליש מכלל נהגי האוטובוס בארץ.
סופרבוס שביתה בית שמש כוח לעובדים אוטובוס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד