כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024

נתניהו לקרי: ישראל לא תהיה דו-לאומית

ראש הממשלה הגיב לדבריו של מזכיר המדינה האמריקני, וגינה גם את דבריה של שרת החוץ השבדית

נתניהו וקרי. צילום: עמוס בן גרשום, לע"מ
נתניהו וקרי. צילום: עמוס בן גרשום, לע"מ


ראש הממשלה בנימין נתניהו הגיב הבוקר (א) לדבריו של מזכיר המדינה האמריקני ג'ון קרי אמש בפורום סבן בארה"ב, בהם טען פתרון של מדינה אחת לא יכול להבטיח שישראל תהיה מדינה יהודית ודמוקרטית והזהיר מפני הסלמה באלימות.

ראש הממשלה נתניהו אמר: "אני מבקש להבהיר – ישראל לא תהיה מדינה דו-לאומית, אבל כדי שיהיה שלום צריך שהצד השני יחליט גם הוא שהוא רוצה בשלום, ולצערי, זה לא מה שאנחנו רואים. קודם כל, הרי ההסתה של הרשות הפלסטינית נמשכת – היא חייבת להיפסק. ואני רואה את הממונה הבכיר במשא ומתן אצל הפלסטינים הולך לנחם את משפחתו של מחבל שניסה לרצוח יהודים. לא רק שהוא לא מגנה אותו, הוא הולך לנחם, ועל ידי כך נותן גם גיבוי וגם עידוד למעשי טרור".

נתניהו הוסיף: "כל מי שרוצה בשלום צריך לגנות את הדברים הללו בכל לשון של גינוי, כפי שאני עושה כאן, וכפי שאני מגנה גם את הדברים שאמרה שרת החוץ של שבדיה, דברים שערורייתיים. כנראה שהיא מצפה שאזרחי ישראל יגישו את צווארם למי שמבקש לדקור אותם. זה לא יקרה, ואנחנו נמשיך להגן על חייהם של אזרחי ישראל".

דבריו של נתניהו באו בתגובה לדבריו של קרי אמש שאמר: "אם לא ייעשה מאמץ רציני, יהיו עוד אלימות וייאוש. שינוי כיוון מחייב אומץ אמיתי, מנהיגות. איך ישראל תשמור על אופייה כמדינה יהודית ודמוקרטית בין הים לנהר בלי רוב יהודי? האם הערבים יקבלו את הזכות להצביע או יהיו במעמד נחות? אם יהיו חוקים שונים לישראלים ולפלסטינים, כיצד תגיב הקהילה הבינלאומית?"
בנימין נתניהו גון קרי ישיבת ממשלה פורום סבן מדינה דו-לאומית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד