י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

לאחר עשור: הושתחה שוב האנדרטה

עשור לאחר שנרצח על ידי מחבלים, הושחתה הבוקר שוב האנדרטה לזכרו של יוסי שוק הי"ד, סמוך לבית חגי

האנדרטה של יוסי שוק הי"ד. צילום: ביטחון בית חגי
האנדרטה של יוסי שוק הי"ד. צילום: ביטחון בית חגי


הבוקר (א'), עשור לרציחתו, שוב התגלתה השחתה בגלעד לזכר יוסי שוק הי"ד, שהוצב במקום הרצח סמוך לבית חגי בשנת 2005.

ביום שישי בצהריים, בט"ו בכסלו תשס"ו, ערב שבת קודש פרשת וישלח, בעת ששב יוסי מעבודתו בקרית ארבע והיה במכוניתו בדרך לביתו, עקף אותו רכב ובו מחבלים ערבים שירו בו ורצחו אותו. בן 33 היה יוסי בהירצחו, והוא הותיר אחריו את אשתו שגית וילדיו המתגוררים גם כיום בבית חגי.

בחנוכה באותה שנה, קיימו התושבים הדלקה מידי יום במקום, ובשנים האחרונות מתקיים אירוע הדלקה לאחר צעדה על כביש 60 בשמחה וריקודים. האירוע והצעדה יתקיימו הערב - נר ראשון של חנוכה.

בשנים האחרונות פגעו הפלשתינים מספר פעמים באנדרטה על ידי הצתות ושפיכת צבע. רק לפני ארבעה חודשים הושתחתה האנדרטה וממש לאחרונה נוקתה האבן מפיח שחור שהסתיר את הכיתוב עליה.

"היום נקיים את צעדת העשור לציון רציחתו של חברנו יוסי שוק הי"ד", אמר יוחאי דמרי ראש מועצת הר חברון. "באנדרטה נדליק נרות בשמחה וריקודים. זו דרכנו להוסיף חיים שמחה ובניין כנגד כוחות השנאה. הבוקר שוב השחיתו הפלשתינים את האנדרטה, ההשחתה מצטרפת לעוד עשרות פגיעות כנגד גלעד הזיכרון ופגיעות רכוש כגון הצתות ופגיעה בצינורות המים. אנו מצפים לראות פעולה נחרצת כנגד המשחיתים, התקנת מצלמות באזור תאפשר לשים סוף להשחתות. כל פגיעה בנו לא תסייג אותנו מהר חברון אלא להיפך, ורק תובנה כזאת אצל הפלשתינים תאפשר להגיע לשלום אמת".
יוסי שוק אנדרטה אזכרה בית חגי השחתה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד