י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024

סכנת נפשות: סוכן סמוי הפליל שש חברות גז

המשטרה פשטה הבוקר על 6 מתחמי חברות הגז ועיכבו תשעה מנהלים ועובדים בחשד שסיפקו גז באופן בלתי חוקי

בפעילות היחידות הארציות של משטרת ישראל בתום הפעלה סמויה ראשונה מסוגה של סוכן בתחום אספקת גז, פשטו הבוקר כוחות משולבים על שישה מתחמים של חברות גז, ערכו חיפושים, עצרו ועיכבו לחקירה תשעה חשודים בחשד שסיפקו גז לגורם בלתי מורשה ואפשרו הובלתו באופן בלתי חוקי ומסוכן.

כאמור, במסגרת המאבק המשולב של הרשויות בתופעת העיסוק הרשלני והמסוכן בגז הפעילה המשטרה סוכן, אשר אסף ראיות שביססו חשד לכך שמספר חברות המורשות לעסוק בגז מספקות גז לגורמים בלתי מורשים, תוך שאחסנת הגז והובלתו נעשים באופן המהווה סכנה ממשית לציבור - בין היתר בשל העובדה כי בלוני גז, שחלקם אף לא עברו בקרת איכות מוקפדת כנדרש ועלולים להוות כשלעצמם סכנה ממשית, מועמסים באופן רשלני על כלי רכב שאינם עומדים בתנאים הקבועים בחוק ומשונעים באופן המהווה סכנה למשתמשי הדרך ולציבור כולו.

הבוקר, בתום החקירה הסמויה נערך מבצע משולב במסגרתו פשטו כוחות משטרה וגופים נוספים על מתחמי הגז ועל בתיהם של תשעה חשודים, ממנהלי ועובדי החברות. הכוחות ערכו חיפושים, עצרו ועיכבו חשודים לחקירה וכן תפסו נכסים וחשבונות לצורך בקשת חילוט.



במסגרת האכיפה המשולבת בהובלת פרקליטות מחוז תל אביב (אזרחי) ומנהל הדלק והגז במשרד התשתיות הלאומיות האנרגיה והמים, אשר ליוו את החקירה הסמויה, ינוהל במקביל להליך הפלילי, הליך אכיפה מנהלית בתחום הגז, במסגרתו יוצאו צווי סגירה וכן יחל הליך מנהלי של שלילת רישיונן של החברות המסכנות חיי אדם ומפרות את החוק. בהמשך תישקלנה פעולות נוספות.

החקירה מנוהלת על ידי להב 433 מודיעין ויאל"כ, בשיתוף פעולה עם חוקרי מס הכנסה מרכז ברשות המסים, אגף האכיפה במנהל הדלק והגז של משרד התשתיות הלאומיות האנרגיה והמים ופרקליטות מחוז תל אביב (אזרחי).

בהתאם להתפתחות החקירה יובאו מי מהחשודים לדיון בבקשה להאריך את מעצרם בסמוך לשעה 14:00 בבימ"ש השלום בראשל"צ.

בטרם היציאה למבצע הלילה, נערך טקס במסגרתו הוענקו לסוכן תעודת שוטר ואקדח לרגל גיוסו למשטרה.

























גז סוכן סמוי חברות הגז גרוס אסון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד