כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024

סמוטריץ' מתגונן: "לא לקחנו מהישיבות"

ח"כ מ'הבית היהודי' תוקף את דבריו של גפני שפורסמו הבוקר ב'בחדרי חרדים' • "גפני לא טועה, הוא משקר"

ח"כ סמוטריץ', צילום: יונתן זינדל, פלאש90
ח"כ סמוטריץ', צילום: יונתן זינדל, פלאש90


ח"כ בצלאל סמוטריץ מגיב הבוקר (ב') לפרסום ההקלטה ב'בחדרי חרדים', בה נשמע יו"ר ועדת הכספים ח"כ משה גפני תוקף את 'הבית היהודי' על כך שלקחו כספים מהישיבות החרדיות לישיבות הדתיות לאומיות.

לדבריו - "בהסכם הקואליציוני סוכם שתקציב הישיבות חוזר לתעריף כמו בשנת 2012, שזה אומר 477 שקל. בהסכם הקואליציוני של 'הבית היהודי' כתוב שהתוספת לישיבות המעודדות גיוס תשמר, ובתנאי שזה לא יפגע בישיבות החרדיות - זו הייתה דרישה של גפני. בגלל זה לקחנו 40 מיליון שקל שלנו, והוספנו לתוך הקופה אחרי ההסכם הקואליציוני. זה החישוב של העלות הנוספת של הישיבות הציוניות בלי שזה בא על חשבון החרדי".

לדברי סמוטריץ', "אפשר להתווכח האם זה ראוי או שנראה טוב שישיבות ציוניות מקבלות יותר, אבל בפרוש 'הבית היהודי' הביא כסף נוסף וזה לא בא על חשבון החרדים. כל מה שגפני עושה זה לזרוע שנאה ופילוג ומחלוקת בין הציבורים בצורה הכי נבזית שיכולה להיות בעולם".

סמוטריץ' - "בקדנציה הקודמת לפיד קיצץ לכולם גם לנו. יצאנו למאבק ועשינו כינוס חרום והצלחנו להוסיף עוד 130 מילון שקל, וזה הביא למצב שהיה אפשר לחיות איתו. אחרי כל המאבק, בתיאום עם איגוד הישיבות, הבאנו עוד 15 מיליון שקל לישיבות שלנו כדי שיקבלו יותר מהכספים הקואליציוניים של 'הבית היהודי'. גפני יודע את כל זה ולכן אני אומר שהוא שקרן.

"בשבוע שעבר הוא כעס עלי על זה, והתקשרתי ליאיר פינס סגן ראש אגף תקציבים באוצר שהוא אמר שאני צודק שלא לקחנו שקל מהישיבות החרדיות. אתה יכול לומר שזה מנקר עיניים, אבל מי שאומר שלקחנו שקל אחד מהישיבות החרדיות לישיבות שלנו הוא פשוט שקרן שקרן שקרן. אם זה לא היה גפני הייתי אומר הוא טועה, אבל בגלל שזה גפני אני יודע שהוא מכיר את העובדות. אז בשביל לקבל מחיאות כפים ושנאה בין הציבורים הוא מוכן אפילו לשקר. אני לא מבין את הדבר הזה".

כאמור, הדברים באים בתגובה לפרסום ההקלטה מדברי גפני ב'בחדרי חרדים', בה הוא נשמע תוקף את הציונות הדתית ואומר - "בציונות הדתית לא נפגעו. פשוט הגדילו את התעריף שלהם - לנו הורידו ל-240 שקל לנקודה, ולהם העלו ל-1548 שקל. הם היו שותפים יחד עם לפיד, ועכשיו כשהכול חוזר חזרה, תחזרו גם אתם לאותו מקום שהייתם ב-2012 - אך הם רוצים להישאר עם כל הכסף הזה שהם לקחו מאתנו. אותו דבר במשרד החינוך".
גפני סמוטריץ הבית היהודי תקציב ישיבות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 14 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד