ב' אייר התשפ"ד
10.05.2024

נשיא המדינה הדליק עם ארגוני ההצלה

מתנדבי ארגוני ההצלה של מד"א וזק"א תל אביב הדליקו נרות חנוכה עם נשיא המדינה • צפו בתמונות

צילום: אסף ברזינגר - לוגסי
צילום: אסף ברזינגר - לוגסי


בטקס רב רושם התכנסו מאות מתנדבי ארגוני ההצלה החרדים למעמד הוקרה לפעילותם על ידי נשיא המדינה ראובן ריבלין.

בטקס שהתקיים בבית הנשיא בירושלים כובדו להדליק את נר החנוכה יחד עם נשיא המדינה מנכ"ל זק"א ת"א הרב צבי חסיד, יו"ר הצלה הרב אושי שלומוביץ ויו"ר צוות הצלה הרב אברהם רייכמן.

במעמד השתתפו כ-100 מתנדבי ארגוני ההצלה הפועלים תחת מד"א ומתנדבי ארגון זק"א ת"א. בין הארגונים שהשתתפו היו: הצלה, צוות הצלה, החובש הר-נוף, הצלה פתח תקוה, הצלה כפר חב"ד, הצלה צפון, הצלה אלעד הצלה איו"ש והצלה יבניאל. כך גם השתתפו מתנדבי זק"א ואיחוד הצלה.

ברחבת בית הנשיא הונחו במיצג מרשים אופנועי ארגוני ההצלה הפעילים בשיתוף מד"א וכן של ארגון זק"א ת"א, איחוד הצלה וזק"א.

בדברים שנשא נשיא המדינה ראובן ריבלין הוא שיבח את פעילותם של ארגוני ההצלה שמצילים חיי אדם בישראל והזכיר את פעילות הקודש של זק"א ת"א גם באירועי הטרור שמתרחשים בימים קשים אלו.

במהלך הטקס נשאו דברים מרגשים נציגי המתנדבים ששיתפו את הקהל בסיפורים מרגשים ומקרי הצלת החיים.

מנכ"ל זק"א ת"א הרב צבי חסיד: "אנחנו רוצים להודות לנשיא המדינה ראובן ריבלין על קיום טקס ההצדעה לארגוננו. מתנדבי זק"א ת"א עוסקים יום יום בשמירת כבוד הנפטרים ומגוון פעילויות למען העם בישראל, וטקס הצדעה זה מעניק עידוד רב למתנדבים".

יו"ר הצלה הרב אושי שלומוביץ: "ראינו את הכבוד והערכה שרוחש הנשיא כלפיי ארגון מד"א והעומד בראשו מר אלי בין. הייתה לנו הזכות והכבוד כארגון הצלה גדול שנוסד ע״י גדולי הדור לייצג באירוע ביחד עם שאר ארגוני ההצלה הפועלים תחת מד"א במגזר החרדי".

יו"ר צוות הצלה הרב אברהם רייכמן: "האירוע בבית הנשיא נערך בעיצומו של גל הטרור בירושלים, בעת שאנו כונני מד"א וצוות הצלה ערוכים בכל רגע לקריאה, ומטפלים יום יום באירועים הקשים. האירוע חיזק אותנו להמשיך ולפעול למען הצלת חיי אדם".

מתנדבת 'איחוד הצלה', ד"ר ג'ויס מורל, ריגשה את הנשיא כאשר סיפרה לו כיצד בנובמבר 2014 הגיעה והעניקה סיוע רפואי ראשוני לנפגעים בזירת הטבח בבית הכנסת בהר נוף. ד"ר ג'ויס מתגוררת בשכונת הר נוף, סמוך לבית הכנסת 'קהילת בני תורה' והגיעה לזירה תוך שניות ספורות מקבלת הקריאה על האירוע. ג'ויס העניקה טיפול ראשוני מציל חיים לפצועים, עד הגעת אמבולנס למקום.

מתנדב זק"א רפי מנת מפקד צוות זק"א זכרון יעקב, אמר: "נרגש אני לראות אתכם מתנדבי זק"א יקרים מכל הארץ, התחלתי את התנדבותי בזק"א לפני 18 שנים, ומאז ועד היום יצאתי להעניק עזרה וסיוע למאות אנשים בהצלת חיים ובכבוד המת".

"בהדליקי את נרות החנוכה בארבע שנים האחרונות, איני מסוגל לשכוח את אותו ליל חנוכה בו הדלקתי את הנרות ורצתי מביתי בזכרון יעקב לאסון הכרמל ליממה קשה. ואתמול כשראיתי את יהודה משי זהב יו"ר זק"א מטפל בנפגעי הפיגוע ברחוב ירמיהו בירושלים וברקע רואים את הבניינים הגבוהים עם החנוכיות, המראות חזרו אלי והבנתי את משמעות הנס".

"בעצם ימי חנוכה מסמלים את נצחון המעטים על הרבים וכך יהיה בעז"ה בזכות עבודת הקודש של מתנדבי זק"א היקרים. אין זה פלא שזו שנה שלישית ברציפות שארגון זק"א נבחר זו השנה השלישית לארגון האהוד ביותר על ידי תושבי מדינת ישראל".

צילום: אסף ברזינגר - לוגסי


















ריבלין הצלה הדלקה מתנדבים חנוכה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד