י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024

ראש עיריית נצרת זוכה מאישומי השוחד

שמעון גפסו, ראש עיריית נצרת עילית שהורשע בלקיחת שוחד, זוכה בערעור בבית המשפט המחוזי בחיפה

גפסו בבית המשפט. צילום: אבישג שאר ישוב, פלאש 90
גפסו בבית המשפט. צילום: אבישג שאר ישוב, פלאש 90


ראש עיריית נצרת עילית, שמעון גפסו, זוכה על ידי בית המשפט המחוזי בחיפה בכל הסעיפים מאישום בשוחד בחירות. השופטת דיאנה סלע מבית משפט המחוזי בחיפה אמרה בדיון "אני מזכה את הנאשם מכל העבירות המיוחסות לו בתיק זה".

נגד גפסו הוגש כתב אישום המייחס לו עבירות של לקיחת שוחד; התנאת שוחד והפרת אמונים. על פי כתב האישום, במהלך השנים 2007-2008 עד לבחירות לרשויות המקומיות ביום 11/11/08, היה גפסו מועמד לתפקיד ראש עירית נצרת עילית, עמד בראשות רשימת "עורי עיר" שהתמודדה בבחירות למועצת העירייה, וניהל את מסע הבחירות שלה.

במהלך מערכת הבחירות, הבטיח לפעילים במערכת הבחירות שפעלו עבורו ועבור רשימתו, שאם יבחר לראשות העירייה ידאג לקבלתם לעבודה בעירייה. לאחר שנבחר לראשות העירייה, דאג לקבל את אחד הפעילים מחדש לעבודה בעירייה. במעשיו אלה, הבטיח לפעילים שעבדו עבורו ועבור הרשימה שבראשה עמד במערכת הבחירות, עבודה בעירייה, בתמורה לפעילותם במערכת הבחירות, והתנה בין פעולה הקשורה בתפקיד ראש העירייה, לבין קבלת שירות מפעילים אלה במערכת הבחירות.

כמו כן, קיבל שירות במערכת הבחירות, בעד פעולה הקשורה בתפקידו, ועשה מעשה הפרת אמונים הפוגע בציבור, בכך שלאחר בחירתו לתפקיד ראש העירייה, פעל לקבל לעבודה בעירייה פעילים שעבדו במערכת הבחירות עבורו ועבור הרשימה שבראשה עמד בשל פעילותם בבחירות עבורו, ובכך פעל בניגוד עניינים ומתוך שיקולים פסולים.

גפסו הורשע בבית המשפט המחוזי בחיפה בלקיחת שוחד, וזאת בגין מסכת מתמשכת של לחצים שהפעיל על חבר מועצת העיר כדי שיתפטר מכהונתו, ולא, תפוטר גרושתו מעבודתה בחברה הכלכלית העירונית. במעשים מושחתים אלה הפר באופן חמור את חובת האמון שהוא חב לציבור, תוך שהוא מנסה לפגוע באורח בוטה בתוצאותיו של הליך דמוקרטי.

בית המשפט גזר עליו 6 חודשי מאסר בפועל לריצוי בדרך של עבודות שירות, 12 חודשי מאסר על-תנאי וקנס בסך 20 אלף שקל. בנוסף קבע בית המשפט כי נכון יהיה להימנע מהטלת קלון עליו.

בערעור שהוגש באמצעות מנהל המחלקה הפלילית, עו"ד ג'ואי אש ועו"ד אבי וסטרמן, נאמר כי בנסיבות אלה שגה בית המשפט המחוזי בהימנעו מלגזור על המשיב עונש מאסר ממשי, וכן בקביעתו כי במעשיו של המשיב לא דבק קלון. המדינה סבורה כי מעשיו של המשיב מחייבים ענישה מחמירה, הכוללת מאסר בפועל מאחורי סורג ובריח, וכי במעשיו דבק קלון מובהק.

גפסו שיצא לחופשה עד תום ההליכים, זוכה הבוקר על ידי השופטת דיאנה סלע מבית המשפט המחוזי בחיפה, מסעיפי אישום של לקיחת שוחד, התניית שוחד והפרת אמונים. "המונח שאמר לאחד הפעילים, 'יהיה בסדר', לא די בו כדי לקיים מעבר לספק סביר" קבעה.
שמעון גפסו זיכוי נצרת שוחד כתב אישום

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד