י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024

אלף פאקטים מוברחים נלכדו באונייה

חוקרי יחידת הסמים של המכס חשפו רשת הברחות, בה חברים מספר ימאים וכן אב ובנו הנותנים שירותי פריקה בנמל

אלף פאקטים מוברחים נלכדו באונייה


חוקרי יס"מ (יחידת סמים) במכס חיפה סיכלו ניסיון הברחה של 130 פאקטים לאחר שהמבריח, נותן שירותי פריקה לאוניות המובילות רכבים, ניסה להימלט ברכבו ונתפס לאחר מרדף של אנשי יס"מ מכס חיפה מספר קילומטרים מהנמל. החקירה בעניינו חשפה כי באונייה בה עבד הוסלקו עוד כ–1000 פאקטים של סיגריות ברכבים חדשים.

שאדי מטר (30) מחיפה, העובד כאמור בנמל, נתפס לאחר שנמלט משטח הנמל כשברכבו מוסלקים 130 פאקטים של סיגריות שלא שולמו בעבורן מסים ו-13 גרם של חומר החשוד כמריחואנה.



מחקירתו של מטר עולה, כי הוא יצר קשר עם ימאים מהספינה "יורוקרגו איסטנבול", על פי החשד, לצורך הברחתן של סיגריות באופן סדיר, תוך ניצול הגישה שלו לאוניות ולטובין המאוחסנים. אנשי הצוות, שנחקרו גם הם, קשרו את מטר לעבירות, והובילו את החוקרים ל-4 כלי רכב נוספים בהם הוסלקו עוד כ-1000 פאקטים סיגריות שערך המסים בגינם עומד על מאות אלפי ₪.

במקביל לתפישתו של שאדי מטר, נתפס ונעצר גם אביו, נזיה מטר, בן 55 מחיפה, גם הוא נותן שירותי פריקה לאוניות, כאשר ניסה לצאת משטח הנמל כשברכבו נמצאו 20,000 דולר במזומן. שאדי מטר שוחרר למעצר בית ואביו שוחרר בערבות בבית משפט השלום בחיפה, בפני השופט ערן קוטון. על האונייה "יורוקרגו איסטנבול" הוטל קנס של 150,000 ₪.

קובי יהב, מנהל מכס חיפה, מסר: "המכס בחיפה מנהל מלחמה יומיומית בתופעת ההברחות, אשר גורעות מקופת המדינה מיליוני שקלים. גם הפעם מדובר בהתארגנות מתוחכמת ומתואמת בין גורמים המנצלים את הגישה החופשית שלהם לנמל ולסחורות. בשנה האחרונה נחשפו מספר פרשות של הברחות, כאשר המכס הגיש כתבי אישום כנגד המעורבים תוך זמן קצר, אשר חלקם כבר הסתיימו בהרשעות".





מכס סיגריות הברחה פאקטים חשודים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד