י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024

פיגוע דקירה בחברון: פצוע אנוש

מחבל דקר ישראלי סמוך למערת המכפלה ופצע אותו קשה • המחבל נורה וחוסל • בפנים: שמו לתפילה • תיעוד

פיגוע דקירה בחברון: פצוע אנוש


שוב פיגוע דקירה בחברון: ישראלי נדקר ונפצע קשה בפיגוע דקירה במחסום מאפיה בחברון.

סמוך לשעה 15:45, הגיח מחבל לעבר תחנת הסעה, הסמוכה למערת המכפלה, והחל לדקור אזרח ישראלי, ששהה בתחנה, בפלג גופו העליון. לוחמי משמר הגבול ששהו בעמדה הממוקמת בסמוך, הבחינו במתרחש, חתרו במהירות למגע, ובצעו ירי מדויק עד לנטרול המחבל.

הגבר כבן 40, עובד תחזוקה מקריית ארבע - נדקר בפלג גופו העליון נפצע באורח קשה, טופל במקום על ידי כוחות רפואה וצוותי מגן דוד אדום ופונה במצב קשה לבית החולים שערי צדק בירושלים. שמו לתפילה: חיים בן רעיה רחל.

מותו של המחבל, שזהותו טרם הובהרה, נקבע במקום.



מבית החולים שערי צדק נמסר, כי הפצוע פונה למרכז הטראומה עם מספר דקירות בחזה ובמצב קשה מאוד, והוא מונשם ומורדם.

סגן מפקד גדוד המערה של משמר הגבול, רפ"ק ג'ריס שיבח את הלוחמים: "פעילותם המהירה והנחושה של הלוחמים מנעה את המשך מסע ההרג אותו תכנן המחבל, הביאה את האירוע לסיומו בתוך שניות, ובכך צמצמה את חומרת האירוע. כעת נותר לייחל לשלומו של הפצוע".

פאראמדיק מד"א זכי יהב שהגיע למקום סיפר: "שהגענו למקום ראינו גבר כבן 40 שוכב כשהוא בהכרה מעורפלת עם מספר פצעי דקירה בפלג גופו העליון, העלנו אותו מיד לניידת טיפול נמרץ כשהמטרה שלנו היא להגיע איתו במהירות לבי"ח ופינינו אותו תוך כדי טיפול רפואי מציל חיים שכלל עצירת דימומים, מתן נוזלים וטיפול תרופתי כשהוא בהכרה מעורפלת ומצבו מוגדר קשה".

דוד אדרעי מתנדב זק"א מחוז ש"י, אמר: "קיבלנו דיווח על פצוע פח"ע סמוך למערת המכפלה, הגעתי עם עוד שני מתנדבי זק"א לזירה. במקום היה ישראלי במצב קשה שפונה לבית החולים. המחבל היה ללא רוח חיים לאחר שנוטרל".













פינוי הפצוע. צילום: יונתן זינדל, פלאש 90













צילום: זק"א







פיגוע דקירה חברון מחסום מחבל מערת המכפלה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד