י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024

ראש המוסד הבא: בן למשפחה דתית, צאצא למייסדי מאה שערים

יוסי כהן, היועץ לבטחון לאומי הוא ראש המוסד הבא • גדל במשפחה דתית, דור שמיני בירושלים • למד בישיבה והיה חובש הכיפה היחיד בקורס קציני איסוף של המוסד • פיקד על מבצעים מסוכנים וכונה 'הדוגמן' • פרופיל

צילום: מרים אלסטר, פלאש90
צילום: מרים אלסטר, פלאש90


יש ראש מוסד חדש: ראש הממשלה בנימין נתניהו הודיע הערב (ב') כי ראש המוסד למודיעין ולתפקידים מיוחדים, ה-12 במספר, יהיה יוסי כהן, יושב ראש המטה לבטחון לאומי.

כהן יחליף את תמיר פרדו, שכיהן בתפקיד בחמש השנים האחרונות. דבר זהות המועמד לתפקיד נשמר בסוד עד לרגע האחרון.

יוסי כהן נולד ב-1961, למשפחה דתית, בן לאחת המשפחות שהקימו את שכונת מאה שערים.

הוא למד בישיבת "אור עציון" של הרב חיים דרוקמן. ב-1984 הצטרף ל"מוסד", כשהוא בן 22. שירת כקצין איסוף (קצ"א) והיה חובש הכיפה היחיד בקורס וכראש שלוחות המוסד באירופה. במהלך השנים חדל לחבוש כיפה אך הינו שומר מסורת. הוא נודע בכינוי ה'דוגמן' בשל הקפדתו על לבוש מוקפד ומסודר.


ב-2006 מונה לראש אגף "צומת", מפעיל הסוכנים במוסד. ב-2011 מונה לסגן ראש המוסד. לאחר שנתיים עבר לכהן כיועץ לביטחון לאומי לראש הממשלה וליו"ר המטה לביטחון לאומי.

ליוסי ארבעה ילדים, בנו השני נולד עם שיתוק מוחין ולמרות 100% נכות התגייס לצה"ל וסיים קורס קצינים.


נתניהו הערב. צילום: לע"מ

הוא היה מקורב מאוד לנתניהו שעירב אותו במגעים בנושא הגרעין האיראני ובמגעים מול המימשל בארה"ב.

בדבריו אמר ראש הממשלה: "כל שלושת האנשים ששקלתי את מועמדותם הם אנשים מצטיינים, מוכשרים, בעלי ניסיון עשיר ויכולות גבוהות מאוד. שקלתי את הדברים באחריות ובכובד ראש ולבסוף החלטתי שראש המוסד הבא יהיה כהן.

נתניהו הוסיף "הוא שימש כראש המל"ל בשנים האחרונות, הוא עתיר ניסיון והישגים עם יכולת מוכחת בתחומים מגוונים של פעילות המוסד .הוא בעל כושר מנהיגות ובעל הבנה מקצועית, שהן התכונות הנדרשות ממי שעתיד להוביל את הארגון".

כורם מדיני בכיר אמר הערב כי "ראש הממשלה בנימין נתניהו ניהל תהליך מסודר, מעמיק ואחראי.
3 סבבים של ראיונות עומק עם המועמדים. אין שחר לדברים שהופעלו לחצים של הרגע האחרון. ראש הממשלה נועץ ב 24 השעות האחרונות בראש המוסד תמיר פרדו וכן בראש המוסד הקודם מאיר דגן וקיבל את ההחלטה במהלך היום".
נתניהו מוסד יוסי כהן ראש הממשלה גרעין

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד