י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024

לא מכבודו של הגר"ע להיות על שטרות

הגר"מ מאזוז על היעדר תמונות מזרחיות על שטרות: "למטה מכבודו של הגר"ע להיות על שטר אבל יש משוררים מזרחיים"

לא מכבודו של הגר"ע להיות על שטרות
קובי


ראש ישיבת כסא רחמים הגר"מ מזוז התייחס הערב (ב') לראשונה לסוגיית הדרת דמויות של אישים מזרחיים מהשטרות החדשים שהנפיק בנק ישראל ואומר בשיעורו ששודר ב'קול ברמה': "אנחנו שמחים שלא הביאו את תמונת הרב עובדיה על השטרות, זה לא מתאים, זה לא לכבודו".

במסגרת שיעורו השבועי של הרב מזוז ב'קול ברמה', אמר הרב: "היום מחפשים איזה אנשים, אישים בעלי רוח, אנשי הרוח בשביל לשים תמונתם על השטרות. עשו את אלתרמן, לפני זה את טשרנחובסקי, עשו כל מיני אנשים.

"אנשים האלה רחוקים מהתורה, אולי אלתרמן יש לו קצת קרובים אבל טשרנחובסקי ה' ירחם, חי בסוף ימיו במנזר, אין לך איפה לחיות? אין איזה מושב זקנים שיכול להכניס אותך, חי עם גויה – למה הלכת עם גויה, מה אתה אסור לבוא בקהל? וכתב שירים הכי בזויים כמו פסל אפולו, השתחווה לפסל, והוא מערבב בינו לבין אלוקי ישראל אלף אלפי הבדלות, זה שמו כבר תמונה שלו על החמישים קל. הביאו את אלתרמן, כמה אלתרמן הזה קרוב ליהדות? אינני יודע".


הקלטה: רדיו קול ברמה

"טוב שלא שמו את תמונתו של מרן הרב עובדיה זצ"ל על השטרות. אבל מעדות המזרח אין לכם אנשים. אנחנו שמחים שלא הביאו את תמונת הרב עובדיה על השטרות, זה לא מתאים, זה לא לכבודו של הרב, הרב נעלה מזה. אבל יש לכם משוררים בעלי רגש, משוררים בעלי אומנות, משוררים שרק לשמוע את השירים שלהם עם המנגינה שהם קבעו בלי איזה לחן ערבי, אתה מתרגש כולך".
הגרמ מאזוז לחן שיר הגרע שטרות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 15 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד