י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

נתניהו מגיע לוועדת הכלכלה לדיון במתווה הגז

לאחר שנטל על עצמו את תפקיד שר הכלכלה מגיע ראש הממשלה לדיון בוועדת הכלכלה סביב המתווה השנוי במחלוקת

  • כ"ו כסלו התשע"ו
נתניהו מגיע לוועדת הכלכלה לדיון במתווה הגז
אמיר סאלם פלאש90


ראש הממשלה בנימין נתניהו מגיע היום (ג') לדיונים בוועדת הכלכלה על מתווה הגז, לאחר שעד כה הדיונים כללו בעיקר חברי אופוזיציה ופקידי ממשלה, לצד ארגוני סביבה. נתניהו לקח על עצמו את תפקיד שר הכלכלה לאחר ההתפטרות המתוזמנת של אריה דרעי, ורה"מ מתכנן לנצל את סמכויותיו החדשות ולהפעיל את סעיף 52 כנראה כבר בתחילת השבוע הבא כדי להעביר סופית את מתווה הגז בניגוד לעמדת הממונה על ההגבלים ומטיעונים בטחוניים. אתר "גלובס" יעביר את הדיון בשידור חי.

כזכור, פסק הבוררות לפיו ממשלת מצרים תצטרך לפצות את חברת החשמל ב-1.8 מיליארד דולר טרף את הקלפים והגביר את ההתנגדות למתווה הגז, וזאת משום שממשלת מצרים הפסיקה את המגעים ליבוא גז מישראל. אגב, חברת EMG הודיעה כי נפסקה לטובתה בוררות במסגרתה חברות הגז הממשלתיות של מצרים יצטרכו לשלם לה 324 מיליון דולר בעקבות ההפסקה החד-צדדית של חוזה הגז בין ישראל למצרים, וזאת בשל החבלות החוזרות ונשנות של טרוריסטים בסיני בצינור הגז המצרי.

לקראת הופעתו של נתניהו בוועדת הכלכלה, פעילי מגמה ירוקה, ממובילי מאבק הגז, התייצבו הבוקר מול מעון רה"מ בירושלים בקריאת השכמה וקראו לו לעצור את המתווה: "נתניהו, תתעורר, עצור את שוד הגז, את עקיפת הדמוקרטיה ואת רמיסת האינטרס הציבורי".

המפגינים מחו נגד מתווה הגז שאותו כינו "מסוכן" ונגד הפעלת הסעיף באמתלה ביטחונית שקרית, לטענתם, שהופרכה לחלוטין בימים האחרונים עם הודעת מצרים על הקפאת המגעים לייבוא גז. המפגינים קראו בין היתר "סעיף 52 - עבודה בעיניים", "ביבי, תתעורר, הציבור שווה יותר" ו"ביבי תריח, מתווה הגז מסריח".

בשעה 9:30 מתוכננת הפגנה נוספת מחוץ לכנסת ישראל.

ארגון מגמה ירוקה דורש מנתניהו לגנוז את המתווה ולגבש במקומו מתווה שיביא להסדרה מלאה של משק הגז לשנים ולטובת הציבור. "מתווה אשר יבטיח מחיר הוגן מקסימום 3 דולר ליחידת אנרגיה, יבטיח יתירות בהולכה ע"י הקמת צינור נוסף מתמר, ידאג לחיבור המפעלים לתשתית הגז, ישמור על הביטחון האנרגטי ע"י הגבלת היצוא, וישמור על הדמוקרטיה הישראלית מפני הכוח של המונופול ע"י פירוק המונופול הפרטי והקמה של ועדה ציבורית שקופה. ועדה זו תסדיר את משק הגז באופן דמוקרטי ומתוך שיקולים לאומיים של ביטחון אנרגטי, משק אנרגיה מקיים, צדק חלוקתי וסביבתי ולא מתוך רצון להביא לרווחים מהירים על חשבון הציבור", לדבריהם.
נתניהו מתווה הגז ועדת הכלכלה תשובה גז טבעי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד