כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024

בשורה טובה: אלפי יחידות דיור ברמת בית שמש ד'

המודיע מפרסם היום על שורת מכרזים האמורים להתפרסם בקרוב לשכונות חדשות ברמת בית שמש ד' וה' • ומה עושים עם החילונים?

בית שמש. צילום: פלאש -90
בית שמש. צילום: פלאש -90





אחרי אין ספור עיכובים זה מגיע - בשבועיים הקרובים צפויים להתפרסם במסגרת מכרז "מחיר למשתכן" ברמת בית שמש ד'1 וד'2 2,400 יחידות דיור, ומכרז נוסף ברמת בית שמש ד'3 צפוי להתפרסם עד חודש אדר ב' לעוד 2,100 דירות. בסך הכל: 4,500 יח"ד, כך לפי הפרסום היום ב'המודיע'.

מדובר במכרז הכי משמעותי לציבור החרדי מאז הכשלון המהדהד והכואב בחריש שם נפסלו העמותות החרדיות בגין תיאום פסול. במכרזים הנוכחיים המיועדים לציבור החרדי, יוכלו להירשם להגרלה במשרד השיכון.

נושא המחיר לא ברור עדיין בשלב הזה, אבל במו"מ שניהל משה מונטג, אחראי אגף הבניה בבית שמש, מול הגורמים במשרד השיכון סוכם שמחיר הקרקע והפיתוח ליחידת קרקע יעמוד על כ-250 אלף שקל. ההערכה היא שהמחיר הסופי למ"ר נטו לא יעלה על 10 אלף שקל, מה שאומר שדירת שלושה חדרים בגודל 80 מטר תעלה כ-800 אלף שקל.

המכרז בבית שמש היה אמור להתפרסם כבר, אבל מה שמעכב זו התנגדותם של חברי הליכוד באופוזיציה העירונית בבית שמש בסיוע פעיל של חברי כנסת מהליכוד ובראשם ח"כ דודו אמסלם, הדורשים להקצות עבור הציבור שלהם חלק מהמכרזים.

לאחר מו"מ שהתנהל מול אותם גורמים כולל בכירים במשרד השיכון, הוחלט שהמכרזים ברמת בית שמש ה', שם ניתן לבנות כ- 2,000 יח"ד, יוקצה עבור הציבור החילוני והדתי לאומי. יסללו כבישים נפרדים ויבנו מרכזיים מסחריים ייעודים.

בפגישה שנערכה אתמול במשרד השיכון נסגרו הקצוות האחרונים, אבל עדיין לא נחתם הסכם שכן ראש עיריית בית שמש אבוטבול מתעקש שכחלק מהסיכום הכולל חברי המועצה מהליכוד יכנסו לקואליציה העירונית. "אם מחליטים לעבוד בשת"פ אז זה צריך להיות בכל התחומים", כך אבוטבול.

ואיך בדיוק אפשר להקצות מכרז לציבור הכללי, בו בזמן שמדובר במחיר למשתכן וכל אחד יכול להשתתף בהגרלה? כדי להתגבר על מכשול זה הוחלט להוסיף לבניינים עוד שתי קומות - הבניין הכי גבוה יהיה 9 קומות, בניין ממוצע בפרויקט יהיה של שבע קומות – וכך יבטיחו שהציבור החרדי לא יתמודד במכרזים אלו. כמו כן יוקמו שטחי מסחר ופנאי המיועדים לציבור הכללי.
בית שמש דיור מכרזים משה אבוטבול המודיע

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד