י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

מתווה הגז: יו"ר האופוזיציה תקף בחריפות את ראש הממשלה

נתניהו הגיע לדיון שנערך הבוקר בועדת הכלכלה בסוגיית מתווה הגז, הסביר כי ללא המתווה תקרוס מערכת החשמל של ישראל, וספג מתקפה מיו"ר הוועדה ח"כ איתן כבל ויו"ר המחנה הציוני בוז'י הרצוג

צילום: דוברות הכנסת
צילום: דוברות הכנסת


ראש הממשלה ושר הכלכלה בנימין נתניהו הגיע הבוקר (ג) להשתתף בדיון בועדת הכלכלה במסגרת ההתייעצות בעניין מתווה הגז. נתניהו אמר כי המתווה יבטיח את הביטחון האנרגטי של ישראל והוסיף כי "בלי אספקת הגז לא נוכל להפעיל מערכות חשמל, וכשמערכות חשמל קורסות, הן מקריסות את המדינה. אנחנו מכירים את זה בעת סופות. אי אפשר יהיה לחמם את הבית".

נתניהו הוסיף והתייחס לפן הביטחוני, ואמר כי הדבר הפגיע ביותר אלו אסדות הגז, יותר פגיע מצינור כי אפשר לפגוע בהן עם טילים. המתווה היא הדרך לייצר יתירות לכמה שדות ולא להתכווץ לשדה אחד שיהיה מאוים ומסוכן מאוד. נתניהו גם חשף בדיון כי נציג אישי שלו כבר שוחח עם נציג בכיר בממשלת טורקיה ועלתה אפשרות של ייצוא גז ישראלי לטורקיה.

במהלך הדיון הוצא מהישיבה ח"כ עיסאווי פריג' ממר"צ.

יו"ר הועדה ח"כ איתן כבל פתח את הישיבה ואמר: "נושא הגז הטבעי והטיפול הממשלתי בו מאז נתגלו מאגרי גז משמעותיים, היה נושא שנידון בוועדת הכלכלה באופן חוזר ונשנה לאורך השנים. החל מחוק משק הגז הטבעי שהוגש לכנסת בשנת 2001, עבור בתיקוניו לאורך השנים וכלה בחוק החיבור של מפעלים לגז הטבעי, אותו השלמנו רק לפני מספר שבועות - מדובר בנושא המוכר לנו היטב.



"אם בתחילת הדיונים הייתי בתוכי מלא בספקות, הרי בסיומם של הדיונים אני אומר בפה מלא שחובה לעשות את כל אשר נדרש כדי לעצור את המתווה העקום והרע לאזרחי ישראל. אני מבקש ממך אדוני ראש הממשלה, למען השם, לא לשאת את שם הביטחון לשווא. אין לך שום צידוק אמיתי לעשות שימוש בסעיף 52. לך לחקיקה ראשית או לבית הדין להגבלים עסקיים, ואל תיתן ידך למה שנראה כקומבינה עקומה".

יו"ר האופוזיציה ח"כ יצחק הרצוג בירך את יו"ר הוועדה כבל על דיון מקיף וענייני ופנה לראש הממשלה ושר הכלכלה נתניהו בתגובה לדבריו בוועדה: "ברור לכולם היום שההתנהלות של ממשלת נתניהו בנושא המדובר היא חובבנות במקרה הטוב והפקרות במקרה הרע. לו אני הייתי במקומך הייתי מפעיל שני חוקים בוודאות: חוק הפיקוח על מצרכים ושירותים וחוק ההגבלים העסקיים, במקום זאת, כאן שברת את כל הכללים, הפעלת סעיף מיושן לצורך אינטרסים לא ברורים. בשום ענף לא עשית מה שעשית כאן. הרי אם נקבע שיש מונופול בגלל התרשלות המדינה בחלוקת הרישיונות, המדינה הייתה צריכה לאמר 'אנחנו הריבון' ולפקח על המחיר, כי אפשר. אני קורא לך לחשוף את הפרוטוקולים של מועצת הנפט בהם נוצר המונופול על ידי המדינה עצמה".

‏בהתייחס להפעלת סעיף 52 המתייחס לסוגיות ביטחוניות ומדיניות אמר הרצוג: "אני לא מבין איך כל ההרצאה המפורטת של נתניהו קשורה למחיר הגז לצרכן, לפיתוח למשק האנרגיה. שום דבר ממה שמנית לא מייצר הוכחה גורפת ומשכנעת לצורך בעקיפת הסמכויות הקבועות בחוק ובהעלאת מחירי הגז לצרכן".
כלכלה גז מתווה נתניהו הרצוג

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד