כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024

נציג 'רבני אירופה' הדליק נרות בבחריין

בטקס צנוע ומרגש הדליק מנכ"ל 'ועידת רבני אירופה' משה לוין נר שני של חנוכה בבית הכנסת במנאמה בירת בחריין

נציג 'רבני אירופה' הדליק נרות בבחריין





"הקריאה למלחמה בטרור חייבת לבוא מנציגי כל הדתות כאחד. כאן בבחריין חיים בני כל הדתות ללא כל פחד ונמשיך לאפשר חיים שלווים ושקטים ליהודים ולקיים את אורחות חייהם, מנהגיהם ומצוות דתם ללא כל מורא" – כך אמר מלך בחריין השייח' חמד בן עיסא אל־חליפה בקבלת פנים מרשימה לנציגי הדתות שקיים בארמון המלוכה במנאמה בירת בחריין.

את היהודים ייצג על פי הזמנת המלך, הרב משה לוין, מנכ"ל 'ועידת רבני אירופה' שהתקבל על ידי המלך שריו ובית המלוכה ביחס חם ומיוחד מאוד. הרב לוין הושב ליד המלך כאות הערכה בולטת במהלך האירוע המיוחד שקיים עם נציגי כל הדתות שבו קראו נציגי הדתות למלחמה בטרור ולשלום אמת בין העמים.

הרב משה לוין אמר למלך אל –ח'ליפה כי "אנו בעיצומם של ימי החנוכה המרבים אור בעולם וכי ביהדות קיים מושג: 'מעט אור דוחה הרבה מן החושך' - בחריין בהנהגתך היא מעט אור בעולם חשוך של פונדמנטליסטים קיצונים". הרב לוין הודה למלך בשם נשיא הועידה, הרב פנחס גולדשמידט ורבני אירופה על יחסו המיוחד ליהודים.



אמש (ב) בשעת ערב התקיים טקס צנוע בבית הכנסת שבנאמה במהלכו הדליק הרב לוין נר שני של חנוכה. חברי הקהילה היהודית המונה כחמישים נפש שרו בהתרגשות רבה את 'מעוז צור ישועתי'. לטקס הגיעו שכנים מוסלמים רבים ונציגי בית המלוכה והפרלמנט. חברת הקהילה היהודית, שגרירת בחריין בארצות הברית לשעבר. עו"ד האוודה עזרא איברהים אמרה כי כל חברי הקהילה נרגשים מאוד; "מאז 1948 לא הודלק נר חנוכה בבית הכנסת בבחריין". לאחר הטקס קיים ארמון המלוכה דינר מיוחד שבו השתתפו שרי המשפטים והפנים של בחריין לצידו של הרב לוין.

הרב לוין המשמש גם כיועצו הקרוב של רבה של צרפת וכרב הז'נדרמיה הצרפתית שהגיע לבחריין עם האימאם הצרפתי חסאן שלגומי, אמר כי המלך אל-ח'ליפה הנו באמת אוהב יהודים וכי בהשראתו זוכים היהודים ליחס מועדף ומיוחד מהשלטונות, שבא לידי ביטוי בשלל תחומי החיים.





















רבני אירופה בחריין הדלקת נרות חנוכה תמונות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד