כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024

מרמה במוסדות: הארכת מעצר נוספת

העצור האחרון בפרשה פנחס מנחם זידמן - יישאר מאחורי סורגים עד ליום ראשון • השופט: "הרוח החיה בהונאה"

החשודים בהארכת המעצר. צילום ארכיון: קובי הר צבי
החשודים בהארכת המעצר. צילום ארכיון: קובי הר צבי


הוארך בפעם החמישית מעצרו של פנחס מנחם זידמן (50), אחד מחמשת החשודים בפרשה שזכתה לכינוי 'מרמה במוסדות'.

כזכור, ביום ראשון שוחררו בתנאים מגבילים שלושה מתוך ארבעת החשודים שנותרו במעצר עד אז בחשד להוצאת כספים במרמה ממשרד החינוך - אביגדור גולדשטיין (47), שלמה ורטהיימר (38) ומרדכי הרשלר (34).

מעצרו של זיידמן הוארך עד להיום, והיום כאמור הוא הובא שוב להארכת מעצר חמישית. בית משפט השלום בירושלים האריך את מעצרו עד יום ראשון, 13.12.15, בשעה 12:00.


החשודים מובאים לבית המשפט

נציג המשטרה רס"ב מיכאל גולדשמיט, אמר בדיון כי מתוך חומר החקירה עלו שמות של חשודים ומעורבים נוספים, ועל כן ביקש להאריך שוב את המעצר. כמו כן אמר כי טרם סיימו את בדיקות המחשבים שנתפסו במשרדו של זידמן.

פרקליטו של זיידמן, עו"ד אילן שדאי, אמר כי "יש יותר מתחושה שמה שקרה כאן במשך כשלושה דיונים אחרונים, היחידה החוקרת לא עסקה בעניינו של מרשי כפי שהייתה צריכה. ימי המעצר שניתנו היו צריכים להיות מנוצלים. אני רוצה להראות שהם לא נוצלו וההתפתחויות הן עוד מלפני המעצר".

השופט דוד שאול גבאי ריכטר, ציין כי חומר החקירה שהוצג בפניו "יש בו לשוב ולחזק את החשד נגד המשיב. אני חוזר על קביעתי כי המשיב הוא הרוח החיה מאחורי מסכת ההונאה רחבת ההיקף וארוכת הטווח והונחו בפניי גם ראיות לכך שהמשיב שלשל כסף לכיסו".

מעבר לכך ציין כי החקירה מתנהלת בקצב נמרץ והעובדה שצצים עניינים נוספים הינם תולדה של החקירה ושל מידע שהתקבל רק לאחרונה בנוגע לאותם עניינים חדשים. "למרבה הצער מתברר כי היקף החשדות נגד המשיב רבים משסברה המבקשת בתחילה".

מעצרו של זיידמן הוארך עד ליום ראשון הבא בשעה 12:00 בצהרים, כך שיוכל להדליק בביתו את נר החנוכה האחרון.
מרמה במוסדות חינוך כסף זיידמן הארכת מעצר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד