ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024

אשדוד: סגן ראש העיר זומן לשימוע

עמרם כנפו, סגן ראש העיר מטעם ש"ס, זומן לשימוע בפרקליטות לפני העמדה בדין, יחד עם שני חברי מועצה לשעבר

אשדוד: סגן ראש העיר זומן לשימוע
יוסי זלינגר, פלאש 90


הפרקליטות זימנה לשימוע את סגן ראש עיריית אשדוד עמרם כנפו, במסגרת פרשת שחיתות בעיריית אשדוד.

לדברי כנפו: "אני ממתין כבר ארבע שנים להוכיח את חפותי, ומקווה שבאמצעות השימוע אוכיח את חפותי, כפי שטענתי מהיום הראשון".

מדובר בשורה של פרשיות קבלת שוחד בסך מיליוני שקלים מקבלני ויזמי נדל"ן שפעלו בעיר אשדוד, פרקליטות מחוז דרום (פלילי) הודיעה למ"מ ראש עיריית אשדוד, עמרם כנפו, וחברי מועצת העיר לשעבר, שלמה אלבז ויצחק דרי, כי היא שוקלת להעמידם לדין, בכפוף לשימוע, בעבירות שונות – כל אחד לפי חלקו. בנוסף, נשלחו מכתבי שימוע ל-10 קבלנים ויזמים החשודים בעבירות של מתן שוחד וכן בעבירות נוספות. ההחלטה בעניין חברי המועצה התקבלה על דעתו של המשנה לפרקליט המדינה, עו"ד אלי אברבנאל.

פרשת השחיתות בעיריית אשדוד נחקרה על ידי משטרת ישראל להב 433-יאח"ה ויחידת יהלו"ם ברשות המיסים, בליווי פרקליטות מחוז דרום (פלילי). על-פי החשד, מ"מ ראש העיר אשדוד, עמרם כנפו, וחבר המועצה לשעבר, יצחק דרי, הקימו כל אחד עסק לייעוץ ליזמים בתחום הנדל"ן וקיבלו לכאורה מהיזמים ומהקבלנים שוחד בסך מאות אלפי שקלים בתמורה לקידום ענייניהם העסקיים בפרויקטים נדל"ניים בעיר אשדוד ובוועדות התכנון והבניה. חבר מועצה לשעבר נוסף, שלמה אלבז, חשוד אף הוא כי קיבל מתת מיזמים שונים.

יצחק דרי חשוד בקבלת שוחד בסכום כולל של כ-3.8 מיליון שקל. כנפו קיבל לידיו, על פי החשד, שוחד בסכום כולל של כ-320 אלף שקל וכן אופציה לרכישת מגרש. אלבז קיבל, על-פי החשד, הלוואה וערבות להלוואה בהיקף של כ-150,000 שקל וכן ביקש שוחד מהקבלנים בסך 100 אלף דולר.

השלושה חשודים בעבירות של לקיחת שוחד, מרמה והפרת אמונים, הפרת חובת גילוי בפני ועדת התכנון והלבנת הון.

בטרם יוחלט אם להגיש כתבי אישום, הוזמנו כאמור החשודים להשמיע את טענותיהם בהליך שימוע, ככל שיחפצו בכך, שיתקיים בפני עו"ד שלום שיפר, ראש צוות כלכלי בפרקליטות מחוז דרום (פלילי), בהנחייתו של פרקליט המחוז, עו"ד אלון אלטמן.

כזכור, כנפו נעצר לפני כשלוש וחצי שנים באדר תשע"ב, ושהה במעצר למשך כשבועיים.
עמרם כנפו שימוע פרקליטות העמדה לדין שוחד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד