כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024

שינוי אווירה? "הגדולים ציוו וזהו"

מעקב: יו"ר סיעת 'יהדות התורה' לייזר מוזס, מתנער מהפרשנות שהעניק סגן שר הבטחון לתמיכת החרדים בחוק הגיוס

צילום: פלאש90
צילום: פלאש90


סערת הגיוס: "הדיבורים על שינוי אווירה בציבור החרדי ביחס לגיוס, אינם נכונים", כך אומר הערב (ג'), יו"ר סיעת יהדות התורה ח"כ מנחם אליעזר מוזס.

כזכור הבוקר נחשפה הקלטה ב'בחדרי חרדים', בה אומר סגן שר הביטחון הרב אלי בן דהן כי, "הציבור החרדי מעוניין להתגייס והראיה שהחרדים תמכו בחוק הגיוס המתוקן".

"אני לא חש את זה ברחוב החרדי", אומר ח"כ מוזס, "אנחנו תמכנו בחוק הגיוס בגלל שגדולי ישראל ציוו עלינו ועשינו את זה בשמחה משום מצווה לשמוע בקול דברי חכמים. כל הפרשנויות מסביב, כאילו מתפרש כתמיכה, כל זה היה בפני גדולי ישראל".



מוזס הוסיף: "הייתי בדיון בפני מועצת גדולי התורה, והם דיברו על מה אנחנו צריכים לעשות והחליטו שאנחנו צריכים לתמוך בחוק הזה שיגרום לכך שאף בחור ישיבה לא יעצר על לימודו בישיבה, ומי שלומד תורה יוכל ללמוד תורה בשקט ומנוחה כמו שהיה עד היום".

מוקדם היום נחשפה הקלטה ב'בחדרי חרדים', של סגן שר הביטחון הרב אלי בן דהן נואם בפלוגת 'תומר' החרדית בחטיבת גבעתי בחטמ"ר שומרון.

בן דהן אמר: "אנחנו רואים שבסך הכל האווירה הכללית היא שהציבור החרדי מעוניין להתגייס וככל שהדבר יעשה לא בצורה של כפייה אלה בצורה של רצון טוב והסכמה מכל הגורמים כולם, זה בוודאי הרבה יותר טוב, והראייה - שחוק הגיוס שעבר לפני שבועיים היה פעם ראשונה שגם חברי הכנסת שמייצגים את הסיעות החרדיות הצביעו בעדו ותמכו בו".
מוזס תמיכה גדולי תורה לימוד חכ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 19 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד