י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

'יש עתיד': מתגייסת להגנת ה'מחוז החרדי'

מיקי לוי מ'יש עתיד' נזעק להגן על המחוז החרדי וקורא לבנט: "אל תיתן ידך לשחיתות ואפליה" • מה באמת קורה שם?

צילום: פלאש90
צילום: פלאש90


פרשת המחוז החרדי: ח"כ מיקי לוי מ'יש עתיד' קורא היום (ג') לשר החינוך נפתלי בנט, לדחות את המכרז למינוי מנהל למחוז החרדי במשרד חינוך. ואומר: "אל תיתן ידך לשחיתות ולאפליה".

לדבריו מדובר ב"פרשה מאוד חמורה של הדחתו של מאיר שמעוני, מנהל המחוז החרדי". וכי היא חושפת טפח מהצורה העקומה שבה מבקשים גורמים בממשלה הזו להתנהל.

"בשבוע שעבר פורסם מכרז כניעה מבזה של משרד החינוך להדחתו של שמעוני", אמר, "הכניעה הזו באה לאחר ההודעה של מועצת גדולי התורה על החרמת משרד החינוך והפסקת שיתוף הפעולה עמו, ועם מפקחיו, עד להחזרת מצב הפיקוח לקדמותו. הבנתם את זה? לקבל כספים כן, לפקח לא. רוצים לשמור על השמנת בעצמם ולא מתאים להם שמישהו רציני כמו מר שמעוני יפקח עליהם באמת באופן רציני.

הלחץ להדחת שמעוני, טוען לוי, הגיע בגלל שעשה את עבודתו והגביר את הפיקוח והבקרה של משרד החינוך במוסדות החרדיים.




"בגלל שלא נתן לשלוח יד לקופה הציבורית, ובגלל החלטת המחוז לחייב סמינרים חרדים לקבל תלמידות ממוצא מזרחי, אוי ואבוי, שנדחו על רקע אפליה עדתית. ממש פושע מר שמעוני. איך הוא מעז לערב דתיות אשכנזיות עם אחיותיהן המזרחיות? באמת ביזיון המחייב את הדחתו של מר שמעוני".

"אל תיתן ידך לשחיתות ולאפליה", פנה לוי לבנט, "גגם אם לפתע הוחלט על קיום מכרז לתפקיד, מכרז שתנאי הסף שלו הורדו באופן משמעותי כדי לתפור אותו לאדם ספציפי. עשה חסד קטן, אדוני שר החינוך, דחה את ההדחה עד לסיום השלמת הקמת המחוז החרדי על ידי מר שמעוני שעשה עבודתו נאמנה. זה המינימום הנדרש".

כזכור ביהדות התורה יצאו נגד המחוז החרדי במשרד החינוך בטענה להתערבות בתכני הלימוד בבית הספר החרדים. גם בשס התקיימה ישיבה בהשתתפות חברי מועצת חכמי התורה וראשי הסמינרים שם אמר יו"ר שס השר אריה דרעי כי לא יתן יד להתערבות בתכני הלימוד בבתי הספר. דרעי הוסיף כי יצטרכו למצוא דרכים להתמודד עם בעיית אפליית הספרדיות.
מיקי לוי נפתלי בנט המחוז החרדי משרד החינוך מאיר שמעוני

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד