י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024

מס הכנסה בדק 400 מוהלים ורבנים

מדהים: כרבע מהמוהלים והרבנים עורכי חופות שנבדקו במבצע מס הכנסה – מעולם לא דיווחו על הכנסותיהם

מס הכנסה בדק 400 מוהלים ורבנים
יונתן סינדל, פלאש 90


במסגרת מבצע מיוחד שנערך בכל רחבי הארץ בשבוע שעבר, נבדקו למעלה מ-400 מוהלים ורבנים המספקים שירותי דת שונים כגון עריכת חופות, על ידי עובדי יחידות ניהול ספרים ברשות המסים.

במסגרת המבצע, התגלה כי כ-25% מהרבנים שנבדקו מעולם לא פתחו תיק ברשות המסים ומעולם לא דיווחו על הכנסותיהם. אחד ממקדשי החופות, שהיה קיים מידע מוקדם לגביו, טען "אני לא דורש כסף עבור עריכת חתונות, אני אפילו מסרב! רק פעם אחת נתנו לי 500 ₪", אחר טען שלא ידע שהוא צריך להוציא קבלות עבור תשלום, ושניים אחרים טענו שאת המעטפות עם הכסף שהם מקבלים הם אפילו לא פותחים אלא מעבירים ישר לתרומה, ברשות המסים מציינים באירוניה כי למרות ההצהרה הזו, "אחד מהם ידע בדיוק מה ממוצע ה"תרומה" שהוא מקבל".

מנגד, בין נותני שירותי הדת שנבדקו ולהם קיים תיק במס הכנסה, נמצא ש-3% בלבד לא דיווחו על הכנסותיהם במלואן, ממצא חריג לטובה ב"נוף" הביקורות.

הבדיקות נערכו על סמך מיפוי מראש של המשרדים ע"י הזמנת רשימות מהמועצות הדתיות לגבי עורכי החופות, איתור רשימות מוהלים שנלקחו מהאינטרנט וכן, על בסיס מידעים בהם קיימים חשדות לכאורה לאי רישום הכנסות וכן, על סמך בקשות של רכזים ומפקחים לגבי נותני שירותי דת הנמצאים בטיפולם.

ימים ספורים לפני מבצע מס הכנסה אצל הרבנים, נערך מבצע מע"מ ארצי אצל נותני שירותי נוספים בתחום השמחות, ביניהם אולמי אירועים, סלוני כלות וכו'. במסגרת אותו מבצע התגלו ממצאים שערוריתיים לא פחות: ב-44% מהעסקים שנבדקו התגלו ממצאים ראשוניים המצביעים על אי דיווח על עסקאות בהיקף כולל של כ-22,000,000 ₪ - ממצאים שכמובן יועברו גם לטיפולם של משרדי מס הכנסה.
מוהלים חופה רבנים מס הכנסה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד