ט' אייר התשפ"ד
17.05.2024

פרוש מגיב לראשונה: "הבסיס לשיתוף פעולה - מנהל מחוז חרדי"

סגן שר החינוך מאיר פרוש שובר שתיקה ארוכה בנושא מנהל המחוז החרדי במשרד החינוך, ובתשובה לשאילתה של ח"כ מיקי לוי מיש עתיד, הוא מגיב לנושא בהרחבה • פרוש מתייחס לשאלת פירוק המחוז, ונוגע גם בנושא האפליה

פרוש מגיב לראשונה: "הבסיס לשיתוף פעולה - מנהל מחוז חרדי"
זינדל פלאשK


לראשונה - סגן שר החינוך ח"כ מאיר פרוש מתייחס במליאת הכנסת לנושא 'המחוז החרדי' במשרד החינוך, במענה לשאילתה של ח"כ מיקי לוי מ'יש עתיד', ואומר כי אם בכל המגזרים יש מפקח שהוא בן המגזר, הוא הדין שכך יהיה בחינוך החרדי, וזהו הבסיס לשיתוף פעולה.



ח"כ מיקי לוי (יש עתיד), שאל - "בשבוע שעבר הוחלט כי יתקיים מכרז לתפקיד מנהל המחוז החרדי במשרד החינוך, זו בשעה שמנהל המחוז הנוכחי משלים את הקמת המחוז. ברצוני לשאול, מה הסיבות לעיתוי פרסום מכרז? האם ניתן לדחות את המכרז בכמה חודשים עד להשלמת תכנית העבודה? והאם סגן השר עומד מאחורי מדיניות אי האפליה של המחוז החרדי בנושא תלמידות ספרדיות?"

למרות שעד עתה לא התבטא באופן פומבי בעניין, הדגיש סגן שר החינוך פרוש בתחילת דבריו שאת דעותיו ואת מה שיש לו לומר בעניין הוא אומר במשרד החינוך באופן חד וברור.

פרוש העמיד את ח"כ לוי על העובדות ואמר כי - "קודם כל כבסיס, חבר הכנסת לוי, אני רוצה שתדע, מי שקבע לפתוח את המכרז של מנהל המחוז החרדי היה בית המשפט, אשר קבע לפני כשלושה שבועות לפתוח את המכרז מחדש. והיו שם אמירות, לאפשר לעוד קהלים להתמודד מאחר ומדובר במגזר החרדי".

פרוש הוסיף ואמר - "רק להסביר את ההיגיון מדוע בית משפט פתח את המכרז גם למגזר החרדי. כאשר אתה בודק מיהו מנהל האגף לחינוך ערבים במשרד? חשבת שחרדי? חשבת שדתי לאומי? חשבת אדם חילוני? ממש לא. עבדאללה ח'טיב, הוא מנהל האגף לחינוך ערבים במשרד.

"כאשר נבדוק, מי הממונה על החינוך הבדואי? חשבת שהוא ערבי מוסלמי ?לא. חשבת שהוא חילוני? לא. לא דתי ולא חרדי. ד"ר מוחמד אלהיב, הוא הממונה על המגזר הבדואי.

"ומי הממונה על החינוך הדרוזי-צ'רקסי במשרד? חשבת שהוא בדואי? לא. הוא מוסלמי? לא. הוא לא יהודי, לא חילוני ולא דתי ולא חרדי. הוא מר מהנא פארס. הוא דרוזי".

והמשיך סגן השר - מי הממונה על החינוך הממלכתי דתי? אברהם ליפשיץ מהציונות הדתית. מה שאני רוצה לומר, בית המשפט הבין, שכשאתה מדבר על מחוז חרדי, הרי לא ישימו אחד שהוא דתי לאומי על הצ'רקסים ואחד שהוא חרדי על הדרוזים – זה לא עובד ככה אם רוצים שיהיה שיתוף פעולה, ומכאן זה נובע".

המשיך פרוש והביע את דעתו - "בנוגע לפירוק המחוז החרדי, אני לא הבעתי את הדעה שלי לגבי פירוק המחוז החרדי או לא, כי הוא דבר שהוא קיים. אתה שואל אותי איך הוא היה צריך להיבנות? אני אומר את הדעה שלי.

"אני אומר דברים חדים, ברורים, במשרד, אבל אתה יכול להבין מהתשובה שלי, שאם רוצים להקים מחוז חרדי אז לא שמים דרוזי אצל הבדווים ולא שמים בדווי אצל הצ'רקסים ולא שמים חילוני אצל הערבים ולא שמים. אז כך המחוז צריך להיבנות. זה מה שאני אומר במשרד בכותרת, ואני לא רוצה לומר דברים שאני אומר אותם במשרד".

סגן השר התייחס גם לנושא הרגיש של אפליית בנות ספרדיות, ואמר - "אני בכלל לא חושב שצריכים לקרוא לזה בנות ספרדיות. בנות עדות המזרח. וזה עדה גדולה, חשובה. צריכים לכבד אותם. צריכים לעשות את הכול. אם יש שאלות של תקנון או עומדים בתנאי התקנון – זה משהו אחר. אבל אם מישהו מפלה לרעה בת מעדות המזרח, על רקע היותה בת לעדות המזרח, הוא ראוי לגינוי מוחלט".
פרוש המחוז החרדי משרד החינוך בנט אפליה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד