י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024

מבקר משרד החינוך נעצר בפרשת "המרמה במוסדות"

מעקב משרד החינוך - נעצר חשוד שישי, מבקר מטעם משרד החינוך, שהודה על דיווח כוזב של מוסדות פיקטיביים כמוסדות קיימים

מבקר משרד החינוך נעצר בפרשת "המרמה במוסדות"
פלאש90


הסתעפות בחקירת פרשת 'מרמה במוסדות' - נעצר חשוד שישי, מבקר מטעם משרד החינוך שהודה על דיווח כוזב.

אתמול (ג') בשעה 10:00 בבוקר, נעצר בן 48 מביתר עילית, מבקר משרד החינוך בבתי ספר, החשוד כי במסגרת תפקידו חתם על דו"חות ביקור כוזבים משל היו מוסדות החינוך הפיקטיביים קיימים בפועל. בעקבות דיווחיו, משרד החינוך העביר כספי ציבור לאותם מוסדות.

ל'בחדרי חרדים' נודע כי בחקירתו אישר החשוד כי אכן דיווח בכזב על שלושה בתי ספר שלא היו קיימים, מוסדת חינוך הקשורים לחקירה המנתהלת מאז חודש יוני. אולם, הכחיש שעשה זאת גם במוסדות 'באר יעקב' ו'בית התפוצות'.

במהלך הדיון שנערך בבית המשפט השלום בירושלים, עלה כי החשוד הגיע ביום שני למסור עדות ושב לביתו, ולמחרת השתנה מעמדו כעד והוא נעצר ונחקר באזהרה כחשוד. הוא הודה שלגבי 'כולל אברכים מנחם ציון' הוא לא ביקר במקום, אך העביר דו"ח למשרד החינוך עם רישום תלמידים כאילו היה במקום.

המשטרה ביקשה להאריך בשישה ימים את מעצרו, בחשד לביצוע עבירות של קבלת דבר במרמה, קשירת קשר להונות, זיוף ושימוש במסמך מזוייף.

לדברי השופט דוד גבאי-ריכטר, "למרות שלא שתק בחקירותיו גירסאותיו אינן הגיוניות, והפרכות שבהן יש בהן כדי לחזק את החשדות נגדו. בנוסף, אינדיקציות חיצוניות אינן מאמתות את גירסתו".

פרקליטו של החשוד טען כי מדובר בחקירה ארוכה שנמשכת כגלוייה למעלה משלושה שבועות, במהלכה הוגשה הצהרת תובע לקראת הגשת כתב אישום, ולמעט חשוד אחד כולם שוחררו בתנאים מגבילים. "אני לא רואה מקום בשלב זה להשאירו במעצר".

אולם דברים אלה לא שיכנעו את השופט "עמדתי כבר בהחלטות קודמות על המסוכנות הכלכלית שעולה מעבירות מסוג זה". יחד עם זאת ציין "אני מוכן להניח שממנו המסוכנות נמוכה לנוכח החלק הקטן המיוחס לו, אולם עילת השיבוש קונקרטית". מעצרו הוארך עד ליום ראשון, בדומה לחשוד המרכזי פנחס מנחם זידמן.



כזכור, ביום ראשון השבוע, שוחררו בתנאים מגבילים החשודים גולדשטיין ורטהיימר והרשלר, כאשר לגבי האחרון, הוגש הצהרת תובע לקראת הגשת כתב אישום נגדו.

מדובר בחקירה שהתנהלה זה מספר חודשים בצורה סמוייה, וביום ראשון השבוע הפכה החקירה לגלוייה, כאשר חוקרי מחלק ההונאה במחוז ירושלים פשטו על בתיהם של כ-20 חשודים וביצעו חיפושים והחרמת מסמכים. עשרות נחקרו ושוחררו לבתיהם בתנאים מגבילים. החשודים שלמה ורטהיימר (38), פנחס מנחם זיידמן (50), מרדכי הרשלר (34) ואביגדור גולדשטיין (47) ובת אדמו"ר (51) מעצרם הוארך ומאז כולם שוחררו למעט זידמן שמעצרו הוארך עד ליום ראשון הקרוב.

על פי החשד פנו העצורים למשרד החינוך בבקשה לתקצב מוסדות שהם מפעילים. אך התברר כי חלק גדול מהתלמידים בכלל נמצאים בחו"ל וחלק נוסף לומדים בישיבות שלא מקבלות תקצוב מהמדינה מסיבות שונות, או שלא מכירים במדינה, או שלא קיבלו אישור לניהול תקין. העמותות שנקראו 'תקוות הגאולה', 'כולל אברכים מנחם ציון', 'מנחת ישראל' ו'זרעא חיא וקיימא', קיבלו על פי החשד במרמה כשלושה מיליון שקלים ממשרד החינוך.

"הגענו לחלפני כספים שדרכם העמותות מימשו את השיקים לכסף מזומן", סיפרה המשטרה, "הבאנו גם אנשים שקשורים לעמותות לחקירה. לאחר חקירה הוחלט שחלק מהם מגיעים להארכת מעצר. בשלב זה אי אפשר להגיד למי יש חלק גדול יותר או קטן יותר. גם עכשיו נחקרים מעורבים נוספים". במהלך הדיונים עלה כי תלונה ראשונה, הוגשה על ידי משרד החינוך בחודש יוני לגבי עמותת 'תקוות הגאולה'. לאחר בדיקה, התברר שישנן עוד עמותות קשורות הפועלות באותו אופן. עם אנשים העוברים מעמותה לעמותה. בשל המצב הבטחוני התמשכה החקירה עד היום.
מרמה במוסדות מבקר משרד החינוך ביתר עילית שופט

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד