כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024

מסתמן: אטיאס יהיה מנכ"ל הרבנות

בש"ס סימנו את סגן ראש העיר ירושלים לשעבר כמועמד המוביל לתפקיד, אך הוא ייאלץ להתמודד עם כמה משוכות

אטיאס עם רב הכותל וראש העיר ירושלים. צילום: הדס פרוש, פלאש 90
אטיאס עם רב הכותל וראש העיר ירושלים. צילום: הדס פרוש, פלאש 90


מסתמן: מנכ"ל החברה לפיתוח הרובע היהודי לשעבר, שלומי אטיאס, הוא המועמד המוביל לתפקיד מנכ"ל הרבנות הראשית לישראל.

אתמול (ג) הגיע אטיאס לפגישה עם חברי ועדת האיתור לבחירת המנכ"ל, ושטח בפניהם את משנתו לגבי עתידה של הרבנות.

לאתר בחדרי חרדים נודע, כי יו"ר ש"ס השר אריה דרעי תומך במועמדותו של אטיאס ו"מתכוון ללכת איתה עד הסוף", לאחר שבאחרונה החליטו בש"ס להסיר את מועמדותו של ממלא מקום היועץ המשפטי של התנועה, עו"ד משה ארבל, ולאחר פסילתם בנציבות שירות המדינה של המועמדים יגאל גואטה ויוסף שווינגר, שנחשבו מועמדים מקורבים לשר הפריפריה.

אטיאס נחשב לאחד ממקורביו של דרעי והוא כיהן בעבר כמנכ"ל החברה לפיתוח הרובע היהודי בירושלים וכיו"ר ש"ס בעיר וסגן ראש העיר מטעמה. אטיאס נחשב לבולדוזר ולאיש עשייה גדול בש"ס, וכמי שמחובר לשטח ולציבור הרחב.

גם בשנותיו של דרעי מחוץ לפוליטיקה - נשאר אטיאס קרוב לדרעי, ובנוסף נחשב לחבר קרוב של משה עידן - אחד האנשים המקורבים ביותר ליו"ר ש"ס.

אלא שבדרכו לתפקיד המנכ"ל, ייאלץ אטיאס להתגבר על עוד משוכה לא פשוטה, בשל עברו הציבורי בפרשה בה נטען כי ניסה לסחוט רב בשכונת נווה יעקב על מנת לקבל שוחד ומעורבותו בכתב האישום של הרב הראשי לישראל לשעבר יונה מצגר. על פי כתב האישום שהוגש נגד הרב מצגר, אטיאס תיווך בין הרב ועוזרו לעמותת כרמי העיר והצדדים סיכמו כי הרב יסייע באיסוף תרומות ובתמורה יקבל אחוזים.

פרשה אחרת שמטילה כתם ציבורי על אטיאס, הוא פסק דין של בית הדין לענייני עבודה על הליך בוררות בו אטיאס כיהן כאחד הבוררים. בפסק הדין קבע בית המשפט כי התנהלות הצדדים בפרשה נוגדת את עקרונות המנהל התקין וגובלת בשחיתות. בית הדין הארצי לעבודה אף קבע כי הבוררות מצאה דרך יצירתית "הגובלת בשחיתות אישית וציבורית" להעברת כספים מקופת המדינה למוסדות הקשורים ברשת החינוך של ש"ס. עם זאת, אטיאס טען כי לא שימש כבורר אלא כעד בפרשה.

פרשה נוספת שקשורה באטיאס התרחשה בבית המשפט בירושלים, לאחר שהרב שמעון בלוקה משכונת נווה יעקב, טען כי הוא נסחט על ידי אטיאס ומאויים על ידו - לאחר שסירב לשלם לו שוחד, בשל כך שסידר לו הקצאה במסגרת תפקידו בעירייה.
שלומי אטיאס רבנות מינוי דרעי נציבות המדינה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 11 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד