כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024

מבצע אכיפה: קלנועיות – רדו מהכביש!

במבצע אכיפה ראשון מסוגו בצפון, המשותף לרשות הלאומית לבטיחות בדרכים ולמשטרת ישראל, הורדו מהכביש 4 גולפיות וניתנו 5 הזמנות לדין

מבצע אכיפה: קלנועיות – רדו מהכביש!


הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים ומשטרת התנועה ערכו השבוע מבצע אכיפה מוגבר נגד גולפיות הנוסעות בניגוד לחוק בכביש החוצה את יבניאל. מדובר במבצע אכיפה ראשון מסוגו בכבישי הצפון.

המבצע נערך, בין היתר, על רקע תאונה שבה קשישה תושבת המקום נפגעה קשות בעת שנהגה בקלנועית בכביש זה.

בסיור, שנערך במקום על ידי אנשי הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים, זוהתה בעיה קשה של נהיגת גולפיות (שהינן כלי רכב האסורים בשימוש מחוץ לאזורים תפעוליים) על ידי תושבים בכביש הראשי.

במסגרת המבצע, הבחינו צוותי האכיפה בגולפיות, אשר מסיעות מספר גדול של ילדים ללא אמצעי ריסון. צוותי האכיפה, בראשות קמב"צ מתנ"א צפון פקד ענאן תלחמי ומר דרור בן חור, ממלא מקום מנהל אזור טבריה והעמקים ברשות הלאומית, הורידו את הגולפיות באופן מיידי מהכביש ונהגיהן קבלו הזמנות לדין. במקרה אחר הבחין צוות האכיפה בנהגת, המסיעה בגולפית ילדים קטנים ללא אמצעי בטיחות, כאשר היא אוחזת באחד מהם בידה תוך כדי נהיגה. גם הגולפית שלה הוחרמה, וגם היא קבלה הזמנה לדין.

בסה"כ הורדו ארבע גולפיות מהכביש וניתנו חמש הזמנות לדין בגין נהיגה בניגוד לתקנות.

יש לציין, כי לאחרונה נכנסה לתוקף תקנה חדשה, האוסרת נסיעתן של קלנועיות בדרכים שאינן עירוניות. את התקנה יזמה הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים.
קלנועית בטיחות מבצע משטרה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד