י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

זיכוי לחנוכה: שנתיים לאחר שנכנס לכלא האברך שוחרר

אברך חסידי תושב ביתר עילית שהורשע בביצוע מעשים חמורים ונכלא לפני שנתיים - שוחרר לאחר שזכה בערעור

צילום אילוסטרציה: פלאש90
צילום אילוסטרציה: פלאש90


שנתיים לאחר שהתחיל לרצות עונש מאסר של שמונה שנים, בית משפט העליון קיבל את ערעורו של אברך חסידי (38) ושיחרר אותו לביתו.

המקרה המדובר החל כבר בשנת 2012, בעקבות תלונה שהוגשה למשטרה, נעצרו שני גיסים תושבי ביתר עילית, בחשד כי ביצעו מעשים חמורים באחות הקטנה של נשותיהם מאות פעמים במשך שנתיים. אחד מהם שוחרר מחמת הספק, אך נגד השני הוגש כתב אישום חמור והוא נשלח לשמונה שנות מאסר בפועל.

חלפו כמעט שנתיים מאז החל האברך לרצות עונש מאסר בפועל בכלא מעשיהו, ומאז הוא מנהל הליך משפטי בו ניסה שוב ושוב להוכיח את חפותו.

פריקליטיו של האברך, עו"ד גיל דחוח, גלית רוטנברג וגד זילברשלג, טענו בערר כי נוצרו סתירות בתיק, היות והתלונה שהוגשה - הייתה נגד שני הגיסים יחד, אולם בית משפט המחוזי הגיע לתוצאה שונה ביחס לשני הנאשמים.

בדיון שנערך הבוקר בבית משפט העליון בבירה, בהרכב השופטים יורם דנציגר, ניר הנדל וצבי זילברטל, הוחלט לקבל את הערעור, והאברך זוכה מחמת הספק מהעבירות החמורות - ומשתחרר בשעות אלו לביתו, שם ממתינים לו בני משפחתו.

"בתיק זה קיים סיבוך חריג: כתב האישום כנגד המערער ונאשם 2 התבסס בעיקרו, באישומים הרלוונטיים, על אותה עדות של המתלוננת – על פיה הורשע המערער, ואילו נאשם 2 זוכה מחמת הספק. בית משפט קמא פילג את עדותה של המתלוננת ("פלגינן דיבורא"), בקבלו חלק מדבריה, ובדחותו חלק אחר. לא במפתיע ריכז בא כוח המערער את מירב מאמציו בהדגשת נקודה זו, והמשיבה אף היא עסקה בכך רבות" כתב השופט דנציגר.

אולם, על עבירה אחת לא זוכה, הפרת הוראה חוקית. לאחר ששוחרר ממעצרו הראשון, היה נתון במעצר בית - והפר אותה מספר פעמים. על הרשעה זו, לא ערער האברך, ונגזר עליו עונש מאסר על תנאי של שמונה חודשים.

עורך הדין גיל דחוח מסר ל'בחדרי חרדים' "אנו שמחים על פסק הדין של השופטים, בו קיבלו הטענות שלנו ודחו את טענות הפרקליטות".
זיכוי מאסר ביתר אברך מעשים חמורים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד