כ"ג ניסן התשפ"ד
01.05.2024

'נס חנוכה': המטבע בלם קליע

מצוד אחר המחבלים שירו בשאול ניר ופצעו אותו קשה • 23 קליעים נורו לעברו ומטבע עצר קליע • תיעוד וסיכום

'נס חנוכה': המטבע בלם קליע


יממה נוספת בגל הטרור הסתיימה לה בחסדי שמים בלכידת שלושה מחבלים שתכננו לבצע פיגוע דקירה בהיקף גדול בעפולה. קודם לכן, אירעו היום שני פיגועים - פיגוע דקירה בחברון ופיגוע ירי בשומרון, בהם נפצעו בסך הכל ארבעה אזרחים ישראלים, אחד מהם במצב קשה.

גל הטרור נפתח היום הבוקר בסמוך לשעה 8:20: מחבלים יידו אבנים לעבר רכב יהודי בכביש גוש עציון חברון, סמוך לצומת חלחול. מדיווח הצלה יו"ש עולה כי הנהגת לא נפגעה.

13:00: חייל נדקר בחברון - המחבל חוסל
בשעות הצהריים, סמוך לשעה 13:00: במהלך בדיקה שגרתית בכניסה לבית הדסה בחברון, דרש חייל צה"ל מצעיר פלסטיני לבדוק את כליו, בתגובה שלף המחבל סכין ודקר את החייל, אזרח נוסף שעמד בסמוך חש לעזרתו של החייל ונפצע גם הוא מדקירה. המחבל נורה על ידי אנשי כוחות הביטחון ונהרג.

המחבל, עבד אל-רחמן מסאוודה בן 21, הוא בן דודו של איהאב מסאוודה, שביצע את פיגוע הדקירה בחברון לפני יומיים.

החייל פונה לבית החולים במצב בינוני ואילו האזרח נפצע קל.

14:50: יידוי אבנים לעבר אוטובוס בגוש עציון
בסמוך לשעה 14:50: מחבלים יידו אבנים לעבר אוטובוס בכביש גוש עציון חברון, סמוך למחנה הפליטים אל ערוב.

גם במקרה הזה, כמו בבוקר, האירוע הסתיים בחסדי שמים ללא נפגעים.

16:40: בקבוקי תבערה, שוב בגוש עציון
מאוחר יותר בסמוך לשעה 16:40: מחבלים יידו שלושה בקבוקי תבערה לעבר אוטובוס על כביש גוש עציון חברון, בסמוך לעיקול המעיין דרומית לכרמי צור.

גם האירוע הזה, באותו כביש בו הותקף אוטובוס מוקדם יותר, הסתיים ללא נפגעים.

19:20: לוחם המחתרת היהודית ורעייתו נורו
מאוחר יותר בערב, סמוך לשעה 19:20, אירע פיגוע הירי: בני זוג תושבי הרובע היהודי בירושלים, שאול ניר, מראשי המחתרת היהודית בעבר, ורעייתו רחל, נסעו בסמוך להתנחלות אבני חפץ בשומרון. בעיקול בו היו חייבים להאט, בוצע ירי לעברם מרכב חולף ובו לפחות שני מחבלים.

מחקירת האירוע עלה, כי לפחות 23 קליעים נורו לעבר הזוג ניר. כתוצאה מכך איבד ניר את השליטה והתדרדר לתעלה בצד הדרך. שאול פונה לבית החולים בילינסון כשמצבו מוגדר בינוני עד קשה עם פגיעות ירי, פגיעת ראש ובגפיים, ואילו רחל אשתו פונתה לבית החולים 'מאיר', כשמצבה מוגדר בינוני עם פצע ירי בירך.

מאחר ורכב המחבלים המשיך בנסיעה לכיוון טול כרם, הגיעו כוחות גדולים של צה"ל לאיזור וביצעו סריקות נרחבות. במהלכן, אותר רכב מסוג מיצובישי קולט כשהוא עולה באש, ועלה חשד כי מדובר ברכב ששימש את המחבלים. לאחר שהאש כובתה, נגרר הרכב לבדיקה יסודית.


עימותים בין מקומיים בטול כרם לכוח צה"ל

"אבי ואמי באו לביתי להדליק נרות ולבקר את הנכדים והנינים", סיפרה הערב בתם של בני הזוג, לבנת עוזרי, המתגוררת באבני חפץ, "אנחנו מבקשים מכל מי שיכול, שיתפלל לשלומם ולהחלמתם המהירה של אבא ואמא".

לבנת, אלמנת טרור, היא רעייתו של נתי עוזרי הי"ד שנרצח בשנת 2003 על ידי מחבלים בליל שבת, כאשר שני ערבים חמושים התדפקו על דלת הבית באזור גבעת החרסינה, ירו למוות בנתנאל שפתח להם את הדלת ופצעו שלושה. אחד האורחים בבית הצליח לאחוז בנשק והרג את אחד המחבלים, המחבל השני נמלט וחוסל במהלך מרדף צה"לי.

22:00: נמנע מסע רצח בעפולה
מעט לאחר השעה 22:00, התקבל דיווח במשטרה על מספר חשודים המסתובבים ברחוב ארלוזורוב בעפולה בצורה חשודה. ניידות ושוטרים יצאו לסריקות, במהלכן איתרו את החשודים על פי פרטי הלבוש שנמסרו.

כשפנו אליהם השוטרים, אחד החשודים השליך חפץ גדול מידו, שמיד נתפס על ידי השוטרים והתברר כסכין בעל להב באורך 23 ס"מ.

בחיפוש שנערך על גופם של החשודים, אותרו עוד 2 סכינים זהים. השלושה, תושבי ג'נין בהם שניים קטינים - נעצרו. על פי החשד ההולך ומתבסס, נמנע מסע הרג ורצח של שלושה מחבלים, שהועברו לחקירת שירות הביטחון הכללי.


עדכון אחרון: 7:12

הרכב שנתפס








טרור סיכום נס עפולה יריות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד