כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024

שבוע הקולפיקס: חנוכה של פפראצי

הפוטושופ שהסעיר את התקשורת החרדית, הטאלנטים האחרונים של קול ברמה ומהדורת קולפיקים מיוחדת • אל תחמיצו!

שבוע הקולפיקס: חנוכה של פפראצי
לייבל'ה צילום: עיבוד בחדרי חרדים


דומה שהעיתונות החרדית בוחרת להציב בפני לייבל'ה אתגר שבועי, שיבחן את יכולותיה הגרפיות, וליתר דיוק - חוסר יכולותיה, שהתבטאו כזכור במדורים הקודמים בבחירת תמונת שער זהה בכלל עיתוני המגזר, בפרץ של חוסר יצירתיות. אולי בכדי לכפר על כך, ואולי מטעמים פוליטיים אחרים שלא נחשדו בהם חלילה יומוני המגזר, הסתבך לייבל'ה לגמרי השבוע, כשקרא בשקיקה את הכתבה על השקת בית מכבי בבני ברק.

מתברר שיכולות כירורגיות במכבי אינן רק אצל רופאים, וגם יחצ"ני הקופה השכילו לשלוח תמונת פוטו שופ מהודרת, בה שתלו לצד המנכ"ל החביב רן סער את גפני, ליצמן וזייברט. ומה עשו ב'יתד נאמן' ו'המודיע'? ניחשתם נכון, כמעט.

ובכן, בעוד ביומון החסידי בחרו לחתוך את גפני מטעמי דיוק בדיווח (המגיה ידע שגפני וליצמן לא היו יחד באירוע) הרי שביומון הליטאי התמקדו בחיתוך זייברט (צריך תירוץ?) ודווקא את שר הבריאות הותירו על כנו.

והנה התיעוד המביך, תחילה תמונת היח"צ:




וזו שביתד:




ובגירסת המודיע:




וכמובן, לייבל'ה שם את ידו על העותק המקורי, שנשמר בכספת של בולטון פוטנציאל, אכן, הרבה מאוד פוטנציאל.




ואם באירוע של 'מכבי' עסקינן, לייבל'ה שוטט אנה ואנה ונטמע בקהל הרחב למדי, כשלפתע שמע את קולו החרישי והמתנגן של המצייץ המשפחתי יוסי אליטוב, שקוע בשיחה עם אישיות ליטאית מובילה בסוגיית הפלס ופיצוץ ההסכם שהשיגו עם משרדי הפרסום. כשהצטרף לשיחה אורח נוסף, קיווה לייבל'ה שהוא ישפוך אור על כמה פרטים חיוניים, אולם זליג אורלנסקי, מנכ"ל יתד שכבר חטף מקלחת של צוננים על מעורבותו בסיפור - בחר לשתוק הפעם.

ובכל זאת, פטור בלא כלום אי אפשר, וכך נצפה זליג יקירנו בשיחה ערה עם יעקב איזק, שככל הנראה השתתף על תקן הצמוד של ליצמן. לייבל'ה כבר מתקשה לנחש באיזה כובע משתמש איזק בכל פעם, לאחר שבחמישי האחרון קיים בלשכה של הבוס ליצמן פגישה של הבוס ברקת עם אישיות רמת דרג הנלחמת למען השבת והמבנים.



פינת הקולפיק
"ימי החנוכה חנוכת אדמו"רנו,
בגיל ובשמחה ממלאים את קולפיקנו
חסידים ואורחים נתעד מקרוב
ותמונות מהטיש נפרסם לרוב".

(מילים: לייבל'ה. לחן: עממי)

פסגת השבוע ללא ספק היו שפע כובעי ה'קולפיק' שפקדו את חצרות הקודש: לייבל'ה, חובב חסידויות מושבע לתיאבון, התאהב בכובע הפרווה היוקרתי ולא החמיץ את האדמו"רים שחידשו את טרנד אבותיהם ונפרדו מטבין ותקילין בשביל השועל המפואר הזה. כך, אדמו"רים זוטרים למדי טיפסו לכותרות באתר הבית ובמגזין התמונות 'העולם החרדי'.

וזה הזמן לחנוך את פינתו האקטואלית של לייץ מזדמן מ'קול חי' וחובב ספריית מחניים, יוסי חיים, שיגיש לגולשי לייבל'ה פינה אקטואלית ברוח השבוע. והפעם, בחר המאייר לשלב את אפקט הקופיקס והקולפיקים.



ובצל הקולפיק, נמשך מסע השלום בין חצר מכנובקא קולפיק בעלזא והאחות הגדולה מירושלים. בצהרי יום שישי נצפה ברחוב רש"י בבני ברק אדם גבוה שחזותו מעידה עליו כי הוא ראה את המקום רק ברכב... מתברר כי דוברה של חסידות בעלזא, הרב יהושע וינברגר, איש אשר רוח בו ובאמת יתנגד לפרסום הנוכחי, ישב במשך שעה בחדרו של הרבי ממכנובקא-בעלזא. מבחינת לייבל'ה והחסידים מדובר בתפנית גדולה ביחסי השלום, ולייבל'ה כמובן ימשיך ויעקוב.

חובב קולפיקים אחר שנחשף השבוע, הוא הראיס של בית שמש מוישה אבוטבול, שנצפה בהדלקה אצל הרבי מקוסוב ויז'ניץ, שחידש את מנהג חמיו החכמת אליעזר מסערט ויז'ניץ זצ"ל, ולקח מאחד מנכדיו בהשאלה קולפיק למעמד ההדלקה.





וגם האיש ויתד נאמן, רפאל מאיר, התמכר לתופעה, והוא יצא יחד עם קהל חסידי ואוהדי בית דז'יקוב לתפילה בציון הרשב"י ובקברי הצדיקים בצפון. לייבל'ה תפס אותו כשהוא אחוז בשערפיו בתפילת שחרית.





ובעוד רפאל מאיר מתפלל, הרב מרדכי בלוי נצפה לוגם אייס קפה כמנהג 'הייתי זוללה' ברחבי העיר בני ברק. בלוי נצפה ביריד בית הספר לחינוך מיוחד 'עטרת מנחם' באלעד, בו השתתפו בכירים מעיריית בני ברק ועולם החינוך. ואל תחשדו לרגע, יו"ר משמרת הקודש והחינוך רכש את המשקה דנן כתרומה לבית הספר.



כן ירבו...
ומכאן לאירועים החשובים באמת: בריתות שמתקיימות בבוקר יום שישי. ואם לדייק, בבוקר יום שישי האחרון, בו הוכנסו שני זאטוטים בבריתו של אברהם אבינו, וזכו לאירועים מפנקים כיד המלך.

הראשון הוא כמובן נכדו של הבעלים הכל יכול מצרפת של 'קול ברמה', צבי עמר, שחגג את האירוע ברמדה וזכה להשתתפות מקיר לקיר. במשתתפים הצפויים: הגרש"מ עמאר ואלי ישי. במשתתפים הפחות צפויים: הגר"ר אלבז ומוטי לביא. אבל לייבל'ה, כדרכו משכבר, ניסה לגשש מה יעלה בגורל הטאלנטים של התחנה, ומצא את הבוס מזהיר את המנכ"ל אריאל "תשמור עליהם טוב, הם שני הטאלנטים האחרונים שלנו", כשהוא מחבק קלות את הצמד הפילפוליטי יעקב ריבלין ואבי בלום.





והשני הוא בנו של השר גלעד ארדן, שקיים את המעמד במרכז האירועים חצר נצר. וכנהוג באירועים מסוג זה, ראש הממשלה מסתובב ומחפש עם מי להצטלם, וכך, לבקשתו של ביבי, נעמד איש החסד בן ה-31 ישראל ירט והסתלף עם רוה"מ. ועל זה לייבל'ה אומר, מזל שלא מביאים את הכלבה לברית.





ואפרופו בריתות ברמדה: האסטרטג לענייני גפני, ירח טוקר, הכניס בבוקר רביעי את בנו בבריתו של אברהם אבינו - רגע לפני שהספיק להתקוטט עם שר החינוך נפתלי בנט בטוויטר על חשבון הרפורמים והרב לאו. בברכות כובד הבוס יו"ר ועדת הכספים, שלצד תפקידו נודע כבעל תפילה. לייבל'ה שולח ברכת מזל טוב לאב הנרגש.





ואם בסבים וביעקב ריבלין עסקינן, הרי שהפרשן הפוליטי הותיק חבק השבוע נכדה חדשה, ובכך הצטרף ל'שבוע הסבים', או בגירסת הווטסאפ 'המושכים בזקנים'. ללייבל'ה נודע שריבלין כבר לא סופר את הנכדים, אבל ממש כמו מוזס, כל נכדה חדשה עושה אותו צעיר ורענן יותר.

למעשה, הראשון שהוכתר לסב השבוע הןא הסופר והמחנך הרב חיים ולדר, לרגל הולדת נכדו בן לבנו הגדול צביקי ולדר (קוראים לי צביקי גרין?) ולרעייתו יפי, עובדת אגף תשתיות בעיריית בני ברק. לייבל'ה ניחש שהנכד בדרך כשולדר הוציא בשבועות האחרונים את ספר הפעוטות החדש עם השותף המפתיע עו"ד דוב וינרוט.

השני בסבים המאושרים הוא עורך 'מרכז העניינים' והמומחה לענייני כותרות יצחק נחשוני, שגם הוא חגג את הולדת הנכדה בשעה טובה.

ואחרון הסבים החביבים לשבוע זה, מוטי פלדשטיין והקמח, שחגג את הולדת נכדו בשעה טובה. לייבל'ה שמחזיק עיניים ואזניים בכל מקום, חושף כי אחת הקבוצות המוכרות שינתה את שמה בעקבות האירוע לכמה שעות ל'סבים', בואו נקווה שאף אחד לא ייאלץ לרוץ לפוליגרף...

ואפרופו קמח ולידות, וליתר דיוק ימי הולדת: במסגרת ועידת הנאמנים של סערט ויז'ניץ שהתקיימה בשבוע שעבר במרכז המבקרים של יקב בנימינה, נערך פאנל ראשי ערים מרתק, בו השתתפו פרוש האלעדי, זייברט הבני ברקי, יהב החיפאי ורובינשטיין הביתרי. האחרון הופתע כאשר המנחה וסמנכ"ל קמח, איש הצללים וכותב הטורים עו"ד אברהם יוסטמן, הזמין את יו"ר המוסדות יוסי באהם להעניק לרובינשטיין - שחגג באותו ערב 43 אביבים - עוגת יום הולדת.





ועוד אחת מסערט: הזמר שלמה כהן, חסיד סערט ויז'ניץ, נצפה ברביעי בערב מקבל דמי חנוכה עם בנו מהרבי הישיש מספינקא כהנא. לייבל'ה תוהה האם כהן מצא חסידות חדשה?





ואם במוזיקה ובשמחות עסקינן: חתונת השנה שנערכה בלונדון בין משפחות גליק ואייכלר, הציגה מפגן מוזיקאלי מרהיב. מקהלת נרננה שמופיעה לאחרונה יותר מדי בחו"ל, עם הבעל מנגן והרגש ישראל אדלר והזמיר האמריקאי שמילי אונגר. ולסיום, על הקלידים, האמן יענקי לנדאו.



מן הגורן ומן היקב
בועז ביטון, חבר מועצת העיר חדרה ויו"ר ש"ס בעיר, נצפה עושה מעשים טובים בחנוכה, והוא יצא לעיר לחלוקת סופגניות. גם נהגי המוניות בעיר זכו לביס.





ויש גם מי ששקוע בשירות לציבור... חבר המועצה החדש מטעם ש"ס בירושלים, פיני עזרא, נצפה ממלא טפסים במכוניתו בחניית חברי המועצה בכיכר ספרא.





ואילו הרל"ש של יו"ר הסיעה צביקה כהן, הלא הוא יוני משרקי, נטש השבוע את כיכר ספרא לטובת טיול משפחתי קטן באילת.





ומי שחזר מנופש לחו"ל ודווקא נצפה מתפקד באותה לשכה, הוא אברהם בצלאל, עוזרו האישי של צביקה כהן. בהזדמנות זו מאחל לו לייבל'ה מזל טוב לרגל יום ההולדת ה-35.





ולרגל חנוכה, בעלי מסעדת 'נגיסה אסיין קיטשן' ברחוב בן גוריון בבני ברק, יצאו במבצע ללקוחות המסעדה, 'מנה ראשונה – חינם'. לרגל האירוע ערכו בעלי המסעדה סעודת 'מלווה מלכה' במוצאי שבת בהשתתפות זמרים ואמנים, ובראשם השדרן עמירם בן לולו מקול ברמה, שהנחה את הערב והעביר את תוכניתו הקבועה "שבוע טוב" בשידור חי מהמסעדה. לייבל'ה הופתע לראות את השדרן האגדי יוסי אייזנטל, לשעבר מקול חי, חוגג עם בן לולו.





ואפרופו מסעדות: כנראה שאין כמו האוכל היהודי של הדר גאולה, שם נצפה בליל שישי האחרון הרב חונה דייטש שלא מפסיק לשמח את החולים בימי חול המועד וגם בירר ללייבל'ה מה מחירי הקולפיקים, כשהוא מפנק את אמן הרגש החסידי מוטי שטיינמץ שנענה תמיד לכל קריאה לשמח חולים ותשושים.





לאחר שהחכם והקאהן נפרדו השבוע מהתוכנית מדברים אקטואליה, נשאר בצלאל קאהן להמשיך לשדר בימי החנוכה בבוקר, ובמהלכן ראיין את חבר הכנסת מיקי זוהר מהליכוד, אלא שבאמצע התנתק הקו משום מה. זוהר אמנם עלה חזרה - אך באמצע עבר לממתינה. לייבל'ה תהה באיזו שיחה חשובה מדובר, ומצא את זוהר משוחח עם 'גלי ישראל', לפחות לא מדובר כבר בתחנה גזענית, לאחר שתיקנו את סרטון הפרסומת של התחנה וצירפו שני מזרחיים.

ואילו הצלם נפתלי לרר, שתמיד נצפה באירועים כשהוא חבוש בוסט, תועד השבוע עטוף בחלאט חסידי ישיבתי בחצר חסידות נדבורנה. ללייבל'ה נודע כי באירוע שנערך בחסידות דרשו מלרר הצעיר ללבוש את הבגד ולתת דוגמא אישית נאותה לילדי החסידות. וכך אחד מבני החסידות דאג להשיג ללרר חלאט על פי מידותיו.



פינת המזל טוב
ברכת מזל"ט לאיש החסד הרב אלימלך פירר, יו"ר 'עזרא למרפא', לרגל אירוסי נכדתו הראשונה בת לחתנו הרב משה יואב שטרן מאשדוד.

ובבית הגר"ח קניבסקי שמחה גדולה: ברביעי בלילה הנהג המסור ונאמן הבית הרב שעיה אפשטיין השיא את בנו באולמי וגשל, וכמובן, מלבד הגר"ח הגיעו רבנים ואח"מים רבים.

ועוד בחוגגים: שמוליק מילר 'מבקשי' ומי שהיו צריכים אותו לעשירי בירושלים, חגג השבוע את שמחת הבר מצווה לבנו באולמי 'חוות דעת' בהשתתפות כל המי ומי שבאו לאחל מזל טוב.

והערב, יום חמישי, באולמי נוף ירושלים יחגוג רבי צבי חקק, המשב"ק המיתולוגי של מרן, את שמחת הבר מצווה לבנו בשעה טובה ומוצלחת. לייבל'ה סקרן מי החברים שיגיעו להשתתף בשמחה.

ואפרופו חקק, לייבל'ה נערך לקראת ט' טבת, חתונת בתו של אריה דרעי - שתיערך במרכז אירועים בתלפיות בהשתתפות צמרת המדינה והמגזר. לייבל'ה מזכיר לאריה כי ההזמנה טרם הגיעה.

ובתזמון מושלם, גם היריב המושבע אלי ישי חגג השבוע ואירס את בתו עם בחור ישיבה ספרדי, וכמסורת, הוא לקח ממיר ברכפלד את החתן החשוב אברהם ישעיה בר חנין. לייבל'ה בטוח שבתקופה כזו - לא חשוב דירה, לא חשוב כלום - העיקר שיהיה במזל"ט.

ויש גם מי שחוגג יום נישואין 23, הלא הוא עורך הדין משה יצחק אוסדיטשר, שבניו הפתיעו אותו הפעם במשו קטן במסעדת שלייקעס על חשבונם.
לייבלה צבי חקק יעקב ריבלין אוסדיטשר קולפיק

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד