ו' אייר התשפ"ד
14.05.2024

חרפה: ריבלין הדליק נרות עם רפורמית

נשיא המדינה רובי ריבלין הדליק נרות בהובלתה של רבה רפורמית • היא בירכה: "שעשית לאבותינו ולאמותינו"

צילום: קןבי גדעון, לע"מ
צילום: קןבי גדעון, לע"מ


נשיאים ורוח: נשיא המדינה נועד אמש (ד'), בבית הלבן עם נשיא ארה"ב והצהיר ש"לישראל אין ידידה טובה מארה"ב". השניים הדליקון נרות יחד.

את הטקס הובילה רבה רפורמית שבירכה: "שעשית לאבותינו ולאמותינו".

אובמה אמר כי: "קיימתי דיון עם הנשיא ריבלין סביב האתגרים של חוסר היציבות במזרח התיכון והאתגרים שבהם אנחנו יכולים לסייע לישראל מול הפלסטינים. אנחנו מגנים את האלימות וההסתה. על יו"ר הרשות הפלסטינית, אבו מאזן, לגנות את הפיגועים נגד ישראלים ולעצור את ההסתה.

"בכוונתי לדון עם ריבלין במזכר ההבנות הישראלי-אמריקאי החדש. עלינו למצוא מנגנון שבו ישראל והפלסטינים יוכלו לקיים דיאלוג, כי למרות שהסיכוי לשלום נראה רחוק, עלינו להמשיך לנסות".

עוד הוסיף כי וושינגטון מחויבת לביטחונה של ישראל.

ריבלין הגיב: "לישראל אין ידידה טובה מארצות הברית. ישראל מודה לך על המאבק נגד קיצוניות. אין לנו מלחמה נגד האסלאם, יש לנו מלחמה עם אלו המחזיקים בעמדות קיצוניות". בתום הפגישה אמר ריבלין כי הנשיא האמריקני מודאג מהמצב בין ישראל לפלסטינים.

כזכור, לקראת ביקורו פרסם ריבלין מאמר שנוי במחלוקת ב"וושינגטון פוסט" תחת הכותרת: "מה ישראל צריכה לעשות כדי להניח את היסודות לשלום".

במאמר כתב ריבלין כי אין פתרון מעשי לסכסוך הישראלי-פלסטיני ועל ישראל לשפר את המצב ללא קשר למשא ומתן, כך גם ביקר את התנהלות ישראל ביחס לערביי מזרח ירושלים.

"ישראל חייבת לנקוט צעדים כדי לשפר את המצב, ללא קשר לויכוח הישראלי פלסיטני, אלה צעדים שכל אדם הגיוני מבין שמשרתים גם את האינטרסים המוסריים וגם האינטרסים המעשיים של ישראל. מבלי לפתור את השאלה אם לישראל היום יש או אין פרטנר פלסטיני לשלום". כתב.


עדכון: 10:00
ארהב בית לבן נשיא וושינגטון ישראל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד