כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024

הרבי ממכנובקא-בעלזא לחסידיו: "אנא צעדו עמי בדרך השלום"

האדמו"ר ממכנובקא בעלזא שיגר מכתב לחסידיו בחו"ל בו הוא מבקש מהם לקבל את השלום בין חצרו לחסידות בעלזא • האדמו"ר מוסיף ומתייחס לקושי של החסידים לקבל את ההסכם, ומפרט להם מדוע בחר לחסידות בשם החדש • בפנים - המכתב

האדמו"ר ממכנובקא בעלזא השבוע חבוש ב''קולפיק' צילום: שוקי לרר
האדמו"ר ממכנובקא בעלזא השבוע חבוש ב''קולפיק' צילום: שוקי לרר


השלום בין חצר חסידות בעלזא למכנובקא שהסתיים בסופו של יום בשם "מכנובקא-בעלזא" אך ללא הסכם חתום, מביא את האדמו"ר ממכנובקא בעלזא לשגר מכתב לחסידיו בחו"ל, בו הוא מבקש כי יצעדו עמו בהחלטה כי השם יהיה מכנובקא בעלזא.

במכתב כותב האדמו"ר לחסידים - "בעבור ימי השמחה ובהגיע חג החנוכה אפתח בתפילה ובקשה שהיא אומנות אבותינו.

"מאז ומתמיד היו נשואות עינינו להשים שלום בגבולנו. הרבה הרפתקאות עדו עלינו ועתה קול התור נשמע בארצינו. ובאמת עניין חמור זה הביאני לקבל החלטה בדבר העומד ברומו של עולם אף כי ידעתי גם ידעתי את המכאוב שבדבר לאנ"ש.

"במכתבי זה אבוא לבקש מאת אנ"ש אחי ורעי לצעוד עמי בדרך ובהחלטה זו למען ייטב לנו וגם לזרעינו כי שם מכנובקא בעלזא הוא בלי שום ערעור משום אדם כך לכנותינו עם קהילתינו".

את מכתבו מסיים הרבי - "ונא נהיה כל הקהל כאחד כי אנשים אחים אנחנו וכבוד רבותינו הקדושים היה תמיד לנגד עינינו".

האדמו"רים מבעלזא ומכנובקא-בעלזא בריקוד.צילום: האדמו"רים מבעלזא ומכנובקא-בעלזא בריקוד.
האדמו"רים מבעלזא ומכנובקא-בעלזא בריקוד.

כזכור, פסגת השלום הייתה לפני שבועיים אז השתתף האדמו"ר מבעלזא ואף סידר קידושין בחתונת נכדת האדמו"ר ממכנובקא-בעלזא, זאת לאחר חצי יובל שנים של נתק מוחלט.

הנגיד אליש אנגלדנרר מלונדון, פטרונה של חסידות מכנובקא, וממתנגדי השלום עד כה, אף לחץ את ידו של האדמו"ר מבעלזא.

סיפור המחלוקת החל לאחר פטירתו של 'הרבי הקדוש' האדמו"ר ה'קדושת אהרון' מבעלזא זצ"ל, בשנת תשי"ז, כשהוא ערירי, זאת לאחר שכל בניו נספו בשואה.

מרבית חסידי בעלזא בחרו לאדמו"ר את בן אחיו, האדמו"ר שליט"א, שהיה אז ילד בן תשע שנים. אך מקצת מהחסידים לא קיבלו את מרותו של האדמו"ר ופרשו.

חלק מהפורשים בחרו באדמו"ר ממחנובקא שהינו נין לשושלת בעלזא. הוא התמנה לאדמו"ר חסידות מחנובקא, בשל אימוצו על ידי האדמו"ר הקודם.

בשלב מסוים, החסידות החלה לכנות את עצמה "בעלזא מכנובקה", מה שיצר מתח בין החסידויות, שגלש מספר פעמים להשמצות הדדיות ואף לאלימות.

בשנים האחרונות חלה התקרבות רבה בין הצדדים, והאירוע השבוע היה צעד משמעותי, ולמעשה אקורד הסיום למהלכי השלום אשר נרקמו בשנתיים האחרונות, בסימן סיום המחלוקת הגדולה.

האדמו"ר בהדלקת נר חנוכה. צילום: שוקי לרר
מכנובקא בעלזא מכתב חסידים לונדון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 15 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד