י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024

השר אזולאי ישחרר 14 מועצות מ"כבלי הבירוקרטיה"

משרד הדתות כי 14 מועצות דתיות ייפרדו מחשב מלווה, וזאת משום שהגיעו לאיזון כספי ויש לשחרר אותן "מכבלי הבירוקרטיה"

השר אזולאי, צילום: יונתן זינדל, פלאש90
השר אזולאי, צילום: יונתן זינדל, פלאש90


במשרד לשירותי דת הודיעו היום לראשי 132 מועצות דתיות על תוכניות מהפכניות וחדשות בתחום הרגולציה ושיטות העבודה. מהתוכנית, אותה הציג עו"ד עודד פלוס, מנכ"ל המשרד לשירותי דת, עולה כי 14 מועצות דתיות ייפרדו מהחשב המלווה כך שיוכלו להתנהל עצמאית מבחינה כספית.

עוד הציג עו"ד פלוס בכנס ראשי המועצות הדתיות ברחובות כי בחירת מועצות דתיות איתנות כלכלית אשר ידריכו את המועצות הדתיות הפחות איתנות וכן, בניית אשכולות עפ"י חלוקה גיאוגרפית לשם איגום משאבים.

"הבשורה הגדולה ביותר היא ללא ספק הפרידה מהחשבים המלווים, אנחנו משחררים בעצם, את המועצות הדתיות מתלות ומכבלי הבירוקרטיה וההגבלות הטכניות שהקשו עליהן", ציין עו"ד עודד פלוס, "זהו שינוי של ממש, המועצות הדתיות אשר בשנים האחרונות איזנו משמעותית את מצב קופתם יוכלו סוף סוף להתנהל עצמאית ולקדם פרויקטים וחידושים בתחום השירות, טכנולוגיה ועוד מבלי להתייעץ עם גורם כספי נוסף שאינו מכיר את האתגרים העומדים בפני ראש המועצה הדתית. כמובן שהמועצות הדתיות ייבחרו בקפידה ויהיה מעקב נוסף לבל נגיע חלילה לחורים וחובות כספיים, מלבד ההקלות בתפעול השוטף הדבר יפנה כספים אשר שולמו לחשבים המלווים לטובת פרויקטים אחרים" הוסיף פלוס.

כזכור, בשנת 2006 עם הקמתו מחדש של המשרד לשירותי דת עקב מצבן הכספי הקשה של המועצות הדתיות כפה משרד האוצר על המשרד בתמורה לתקציבים למועצות תוכניות הבראה ומינוי חשבים מלווים.

במשרד לשירותי דת מדגישים כי המשרד ימשיך לעקוב אחר פעולתן כדי לוודא כי הסרת החשב המלווה לא מביאה לכשלים בניהול הכספים של המועצה הדתית.

השר לשירותי דת ח"כ דוד אזולאי אשר עם כניסתו לתפקיד הנחה להקל על עבודת המועצות הדתיות ובכך לחסוך מאות אלפי ש"ח בירך על המהלך: "זוהי בשורה של ממש עבור מנהלי ועובדי המועצות הדתיות בכל הארץ. אני חושב שעשינו מהלך נבון, אין ספק שהמועצות הדתיות הוכיחו עבודה יעילה וחסכונית כך שיוכלו כעת בכסף שהתפנה ממימון החשב המלווה לקדם ולבצע מיזמים חדשים לטובת הציבור. בנוסף, הרעיון לחבר מועצות דתיות קרובות לאשכול אחד על מנת לאגם משאבים יחסוך כסף רב וכן, יקצר הליכים בירוקרטיים".

עוד הודיע המנכ״ל פלוס על הרחבת פרס השר ל-21 מועצות דתיות בסכום כולל של 4 מיליון ש״ח פי שניים מתקציב הפרס בקדנציה הקודמת.
מועצה דתית אזולאי חשב משרד הדתות שירותי דת

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד