כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024

"היה ברור לנו שריבלין יהיה נשיא בעייתי לציבור החרדי"

סערת השתתפותו של הנשיא רובי ריבלין בטקס הדלקת נרות בהנחייתה של רבה רפורמית צוברת תאוצה, וזאת על רקע סדרת ההתבטאויות השנויות במחלוקת של הנשיא מאז נבחר • חבר כנסת ביהדות התורה יוצא במתקפה חריפה נגד הנשיא

"היה ברור לנו שריבלין יהיה נשיא בעייתי לציבור החרדי"
קובי גדעון לע''מ


סערת ריבלין - חבר כנסת בכיר ב'יהדות התורה' מגיב ל'בחדרי חרדים' על הדלקת הנרות עם הרבה רפורמית בבית הלבן, ואומר - "כאשר יגורנו בבחירות לנשיאות, בא לנו".

הסערה פרצה סביב טקס הדלקת נרות של הנשיא ריבלין בבית הלבן אמש (ד')בהשתתפות רבה רפורמית מסנט-לואיס סוזן תלמוד שניהלה את ההדלקה. הרבה הרפורמית אף שיבשה את הנוסח את הברכה ואמרה - "שעשה נסים לאבותינו ולאמותינו".

חבר כנסת מ'יהדות התורה' תוקף את ריבלין ואומר כי "היה ברור לנו במרוץ לנשיאות שרובי ריבלין כנשיא יהיה בעייתי, ולכן מלכתחילה תמכנו בדליה איציק, אך בסיבוב השני לא נותרה לנו ברירה והאפשרות הייתה בין ח"כ שטרית, שהתבטא כמה וכמה פעמים בעד הרפורמים, או ח"כ ריבלין, שהינו איש שומר מסורת. היו שטענו בסיעה שריבלין כנשיא יהיה רע יותר משטרית, והתייפייף לציבור החילוני".

הח"כ הוסיף - "בסוף הכריעה דעת הרוב והוחלט לתמוך בריבלין, וכזכור בעקבות כך, הוא הפך להיות נשיא. לצערנו כאשר יגרונו ארע, והנשיא ריבלין לא מפסיק להתבטא נגד היקר לציבור החרדי, כמו התבטאויותיו בנוגע לגיוס, והחובה של לימוד ליבה ועוד. כעת הגדיל לעשות ונתן גב לרפורמים, הדבר המסוכן ביותר ליהדות".

כזכור, בבחירות לנשיאות שנערכו לפני כשנה וחצי, תמכו רוב חברי המפלגות החרדיות במרוץ הראשון במועמדת דליה איציק, ולאחר שהפסידה במרוץ הראשון ורובי ריבלין ומאיר שטרית עלו לסיבוב השני, החליטו החרדים ברגע האחרון לתמוך בריבלין, וזאת בעקבות הקשר בין שטרית לקהילות הרפורמים, ותמיכתו בקידום חוקים אנטי דתיים.

ריבלין ניצח את שטרית רק בזכות תמיכת החרדים, בוב דחוק של 63 תומכים.
ריבלין נשיא יהדות התורה רפורמי בחירות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 19 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד