י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

חדש במדף: וינרוט וולדר בארץ החיות

סופר הילדים הנודע זיהה את הכישרון הספרותי שטמון בעורך הדין הצעיר, ויחד הם הוציאו ספר ילדים מרתק

חדש במדף: וינרוט וולדר בארץ החיות


הספר בארץ החיות – חיות מספרות על עצמן, הינו ספר חדש שיצא לאור השבוע על ידי עוה"ד דובי וינרוט ביחד עם הסופר חיים ולדר.

הספר שונה בסגנונו ובמקוריותו מספרי הילדים המצויים לרוב. 'בחדרי חרדים' שוחח עם וינרוט, בניסיון להבין מה מושך עו"ד מאחד המשרדים הבכירים בישראל, לעסוק כתחביב בכתיבת סיפורי ילדים.

וינרוט מסביר: "הספר נכתב ביסודו כדי להשיג כמה מטרות: 1. מניסיוני, לא מעט ספרי הילדים משעממים את ההורים. נתקלתי לא אחת בהורה שמקריא לילד סיפורים ומדלג על עמודים רבים כדי לברוח מהמשימה שהילד הפיל עליו. בספר הזה, בחרנו - דובי וינרוט וחיים וולדר - להציג עולם קסום של סיפורים קצרים, מרתקים וחינוכיים שמתאימים הן לגור והן לאריה. גם ההורה יהנה מהספר וימצא את הילד שבתוכו בפנים.

"2. ליצור עולם מופלא שישאב את הילד לתוכו. ילדים אוהבים חיות ויש בהן משהו מרתק ומסעיר, ועם זאת, מרכך ומרגיע. יצויין כי לא מדובר בספר משלי חיות סטנדרטי. כלל לא. החידוש בספר הוא הקלילות שבה מתערבב עולמם של החיות בעולמם של הילדים. הסיפורים מתייחסים לחיות, אבל החיות הן חיות שהולכות לבית הספר, נוסעות בג'יפ, נעלבות, משלימות, חשות בדידות ומפתחות חיי חברה, ומה שחשוב יותר – נתקלות בקשיים ודילמות המוכרים לעולמו של הילד, ומוצאות פתרונות העשויים לשמש אותו.

"3. הספר מהווה עבור הילד כר נרחב לביטוי רגשותיו, חוויותיו והתלבטויותיו, אותם הוא יוכל לחלוק עם ההורים.


לגופו של ענין, וינרוט, עורך דין רואה חשבון וכלכלן במקצועו, מחדד: "אמנם נכון. אלה מקצועות. רק מקצועות. בתוכי ובתוך רבים מאיתנו, מצוי ילד חמוד מלא בחמלה, בשאלות, בלבול, תשוקה, דמיון, סקרנות וכדומה. אני אישית מתחבר ומזדהה מאוד עם עולם ילדים. אני חי את הילד ומלא בסבלנות לעולם הזה. הכישרון לספר להם סיפורים היה חבוי בי מזמן.

"הספר לא היה רואה אור לולא עצתה של אשתי חני. חני מלאה בחכמת חיים, אצילה, מרצה מפורסמת בחסד ומחברת הספר הפופולארי בארץ החיים. לא אחת, היא עמדה בצד והאזינה בקשב רב לסיפורים שאני מספר לילדים לפני השינה ובהליכות שבת מהבית של ההורים לביתנו. עד שיום אחד היא החליטה שדי. היא הבינה מזמן שהחלק המצחיק שבי מעידים על בגרות ולקח לה זמן לשכנע אותי להוציא את הכישרון מחוץ לבית.

"לקחתי את העצה הזו ויצרתי לאורך תקופה מקבץ סיפורים שנכתבו מתוך עולם הילדים ויישמתי אותם על ארץ החיות. פניתי לסופר הפופולארי חיים ולדר. לקח לו 10 שניות לדפוק על השולחן ולהבין שזה זה. או אז, החלה פעילות משותפת על מנת להוציא את המרב מהסיפורים. טיילנו בעולם הקסום של ארץ החיות. העבודה עם חיים הייתה מאתגרת ומהנה. הדבר שהפתיע אותי ביותר הוא שלמרות היותו סופר פופולארי המחזיק אחריו רשימה מכובדת של 39 ספרים נפלאים, הוא מתרגש מספר חדש כאילו מדובר בספרו הראשון. זה כנראה חלק לא מבוטל מסוד ההצלחה שלו.

"ביחד הוספנו עוד סיפורים, הרחבנו את הקיימים, ערכנו, השקענו מחשבה רבה במסרים, בצבע, ביופי, בחרנו את הסיפורים וביחד הגענו לתוצאה שמקסמה את היכולת להעניק לילד חוויה איכותית ברמה גבוהה מאוד. בנוסף, לפני כל סיפור הוספנו דברי פתיחה להורים כדי שיחשפו בפניהם את הנקודות העיקריות שאיתן הסיפור מתמודד ומציע פיתרון".
וינרוט ולדר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 26 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד