כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024

כך "הושפל" המועמד הרפובליקני המוביל, בדרך לישראל

נתניהו הציב לדונלד טראמפ תנאים - קבלת פנים מאופקת: פוטו-אופ כן, מסיבת עיתונאים משותפת לא • הוושינגטון פוסט - גורמים רשמיים רבים בירושלים היו מסרבים להיפגש עמו • "העיתונות הישראלית הייתה אוכלת אותו חי"

כך "הושפל" המועמד הרפובליקני המוביל, בדרך לישראל
ויקי אנגלית


דונאלד טראמפ, המתמודד המוביל במירוץ על מועמדות המפלגה הרפובליקנית לנשיאות, "הושפל" במגעים עם נציגי ממשלת ישראל שנועדו להכשיר את הקרקע לביקורו בארץ. כך טוענת ג'ניפר רובין, בעלת הטור והבלוג הימני "פניה ימינה" באכסנייתה הקבועה ב"וושינגטון פוסט".

החלטת טראמפ לבטל את הביקור מראה שרעילותו פגעה ביכולתו לבקר אפילו במדינה שהיא בעלת הברית הקרובה ביותר של ארה"ב במזה"ת, מציינת בעל הטור.

גורמים שקיבלו מידע עדכני מממשלת ישראל ציינו, כי ראש הממשלה, בנימין נתניהו, לא ביטל את הביקור או ביקש מטראמפ לבטלו. אמר אחד מהגורמים: "הישראלים אינם עומדים לברור ולבחור בין המתמודדים האמריקאים על הנשיאות, לא במפלגה הרפובליקנית ולא במפלגה הדמוקרטית. לכן ביבי היה מקבל את טראמפ לפגישה".

"אבל הישראלים לא היו מתירים לו לבקר בהר הבית, בוודאי לא בעיצומה של אינתיפאדת הדקירות", המשיך המקור, "וקבלת הפנים שרה"מ היה מעניק לטראמפ היתה מקבלת ציביון מאופק – פוטו-אופ כן, מסיבת עיתונאים משותפת לא. ומעבר לזה, פקידים ישראליים רבים היו מסרבים להיפגש עמו, לו הוא היה מגיע לישראל, והתקשורת הישראלית היתה אוכלת אותו חיים".

"עכשיו כל הצדדים מרוצים מכך שטראמפ נשאר בבית; זה מיטיב עם כולם", אמר המקור, שמתואר כגורו בנושאי מדיניות חוץ. "לפקידים ישראליים נגולה אבן מהלב; הסכנה היתה קרובה אך חלפה. החלטת טראמפ לבטל את ביקורו היתה מתנת החנוכה הטובה ביותר שישראל היתה יכולה לצפות לה".

מה אפשר ללמוד מהביקור שלא יתקיים? – שואלת בעל הטור. "ראשית, נושאי מדיניות החוץ גדולים מדי על טראמפ; הוא אינו מבין את ההשלכות של הרטוריקה שלו ושל נטייתו להפיק תועלת פוליטית מדעות קדומות של אנשים. הוא רחוק מלנהוג כידיד ישראל, שיוכל לתקן את היחסים בינה לבין ארה"ב; למעשה, עתה הוא פרסונה נון גראטה בישראל".

"ושנית, הרטוריקה השערורייתית והעמדות הקיצוניות של טראמפ יכולות לחבב אותו על תומכיו הנאמנים, שרובם לא משכילים ולא אמידים, אבל הן בעייתיות בעיני הנוצרים האוונגלים, ובמיוחד אלה שיש להם פינה חמה מאוד בלב לישראל", היא כותבת.

פני נאנס, מנכ"ל העמותה Concerned Women for America, שתמיכה בישראל היא אחד מעמודי התווך של פעילותה, אמרה לבעלת הטור: "תומכי ישראל – והם נמנים עם שתי המפלגות – מותשים משבע שנות מדיניות החוץ של הממשל הנוכחי שמשופעות במשגים וביחס מזלזל לבעלות הברית שלנו. היחסים בין ישראל לארה"ב הם נושאים חשובים ביותר בשביל הרפובליקנים בפריימריז ובבחירות הכלליות. טראמפ אולי סבור שאין חשיבות למה שחושבים עליו מנהיגי מדינות זרות וייתכן שהוא צודק ברוב המקרים, אבל השיפוט של נתניהו הוכיח את עצמו כנכון בדרך כלל. רוב האמריקאים, ובמיוחד השמרנים, עוקבים אחרי מה שיש לו לומר".

טראמפ עצמו מוסיף להטיל חיצי ביקורת בממשל אובמה בגין יחסו לישראל. "הדבר הגרוע ביותר שקרה אי פעם לישראל הוא ברק אובמה", אמר המיליארדר אתמול בעצרת בחירות.
טראמפ רפובליקני נתניהו ארצות הברית דונלד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד