ג' אייר התשפ"ד
11.05.2024

בחב"ד נלחמים בגיוס נשואים לצה"ל • "גזירת הקנטוניסטים"

עלון פרשת שבוע המעוצב במתכונתו של עלון "שיחת השבוע" הפופולרי הופץ בריכוזים החב"דיים, תחת הכותרת - "שיחת הקנטוניסטים" • בעלון, היוצא לאור על ידי קבוצת רבני חב"ד, מפורטות סיבות להתנגד לגיוס לצבא • צפו

ככה חב"ד משרתים, צילום אילוסטרציה: הדס פרוש ומנדי הכטמן, פלאש90
ככה חב"ד משרתים, צילום אילוסטרציה: הדס פרוש ומנדי הכטמן, פלאש90


שינוי כיוון בחב"ד? קבוצת רבני חב"ד המתנגדים לתופעת הגיוס של צעירי חב"ד, יצאו הבוקר (ו') בקמפיין חב"די נגד המתגייסים, ואפילו אף נגד האברכים הנשואים המתגייסים לצבא.

במסגרת הקמפיין, הוציאו השבוע הרבנים עלון, בקונספט של עלון "שיחת השבוע" המיתולוגי והפופולרי, שמופץ בכל ריכוזי חב"ד ברחבי הארץ. ל'בחדרי חרדים' נודע כי מאחורי היוזמה עומדים רבנים בכירים בחב"ד המשתייכים לשני הזרמים המרכזיים בחסידות, שבשלב זה מעדיפים לפעול מאחורי הקלעים ועדיין לא לעמוד בקדמת הבמה.

בעלון, המתפרסם תחת הכותרת "שיחת הקנטוניסטים", מוקדשים מאמרים ומדורים כנגד הגיוס לצה"ל. בראשית העלון מביאים את ההיסטוריה של ההתנגדות לצבא, ומובאים עדויות של חסידים המספרים כי בתוך אותן מסגרות לצבא ישנה "פריצות נוראית בענייני צניעות וכשרות". בעלון נכתב כי - "רוב האברכים שהיו במסגרות הצבא מעידים כי היה להם ירידה רוחנית גדולה וחלקם ירדו לגמרי".

בנוסף כותבים מחברי העלון כי בצה"ל אין צורך בחרדים, אלא "המטרה של אותם אנשים לגייס חרדים לצבא, היא רק בשביל לשנות את אורח החיים של הציבור החרדי, וזו הסיבה שהם רוצים אותנו בצבא"

"לוקחים את ילדינו שהיו חיילים בצבא בית דוד למסלולים שונים ומשונים, אשר יורידו אותם לשאול תחתית" מוסיפים שם עוד.

בנוסף, מצטטים בעלון משיחותיו של הרבי מחב"ד שנשא דברים בתקופת החוק "מיהו יהודי". בדבריו אמר הרבי כי מדהים לראות שאפילו ראש הממשלה המנוח דוד בן גוריון וראשי המערך שיחררו בחורים חרדים מהצבא, ודווקא ראשי המפד"ל הם היו אלה שחתרו בשיטתיות מאחורי הקלעים נגד שחרור בחורי הישיבות‏.

במדור הפופלארי "חיים יהודיים" הם מספרים על השפל ביחסי צה"ל וחב"ד, ומגוללים את סיפור המניעות של חסידי חב"ד מגיוס בכל מה שנוגע לאוכל כשר וטבילה במקווה באופן יומי.

גם פינת ההלכה בעלון מוקדשת לכך - "זכות לימוד בחורי הישיבות היא שעומדת להצלחת והצלת חיילי צה"ל".

לא ברור האם התופעה שורשית ומשמעותית, והאם בחב"ד צפויה לצמוח התנגדות משמעותית לגיוס לצה"ל, אך נראה כי המאבק בגיוס עולה שלב ומקבל תפנית ממקום בלתי צפוי.









חב''ד גיוס שיחת השבוע הרבי מחבד חוק הגיוס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 13 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד