ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024

כתב אישום כנגד המחבלת בת ה-16 מחנה יהודה

כשלושה שבועות לאחר הפיגוע - כתב אישום הוגש נגד המחבלת בת 16 שביצעה פיגוע דקירה באמצעות מספריים בסמוך לשוק מחנה יהודה בירושלים, בו נפצע קל פלסטיני תושב בית לחם

כתב אישום כנגד המחבלת בת ה-16 מחנה יהודה


פרקליטות מחוז ירושלים הגישה היום (ו') לבית המשפט המחוזי לנוער בעיר כתב אישום נגד המחבלת נורהאן עוואד בת 16, תושבת כפר עקב, בגין שתי עבירות ניסיון רצח והחזקת סכין שביצעה יחד עם בת דודתה הדיל ווג'יה עוואד, בת 14 משכונת אל-מטאר במחנה הפליטים קלנדיה.

על פי כתב האישום, שהוגש ע"י עו"ד יפעת גפן, אמרה הדיל בת דודתה של נורהאן הנאשמת כי ברצונה לבצע פיגוע לאומני רצחני כנקמה על מות אחיה מחמוד עוואד בנובמבר 2013, כחצי שנה לאחר שנפצע בעימותים עם כוחות צה"ל בתוך מחנה הפליטים.



למחרת ההחלטה, יצאו המחבלות בנות ה-14 ו-16 מביתן כשהן נושאות תיקי בית ספר כדי לא לעורר חשד של בני משפחתן ונסעו באוטובוס לירושלים. לאחר שהתפללו במסגד אל אקצה הן רכשו שני זוגות מספריים על מנת לבצע באמצעותם את הפיגוע הרצחני. השתיים עלו לרכבת הקלה וירדו בסמוך לעירית ירושלים. משם הן צעדו ברחוב יפו, במטרה למצוא שם יהודים כדי לבצע בהם את הפיגוע הרצחני.

בשלב כלשהו סמוך לשעה 11:00 בתחנת הרכבת של שוק מחנה יהודה, השאירו השתיים את תיקי בית הספר בתחנת הרכבת ועזבו את המקום, וזאת על מנת להקל על עצמן בביצוע הפיגוע. מאבטח הרכבת הקלה שהבחין בכך קרא להן לחזור לקחת את תיקיהן וכך עשו. השתיים המשיכו להתהלך ברחוב יפו, כשבדרכן הצביעה קרובת משפחתה של הנאשמת על עוברים ושבים ברחוב, כשהיא אומרת "אני רוצה לרצוח את זה".

בשעה 11:20 לערך הגיעו השתיים לאזור לשכת הבריאות ברחוב יפו פינת רחוב יהודית. הדיל ניגשה מאחור לספסל עליו ישב אותה עת יוסף אלחרוב (72) מבית לחם ודקרה אותו בעורפו ובגבו באמצעות המספריים, במטרה להמיתו. אלחרוב, נמלט מהמקום כשהוא מדמם והשתיים המשיכו בדרכן כשהן אוחזות ומניפות כל אחת מספריים בידה.

א', בן 64, התקדם בריצה לכיוון האירוע. המחבלת הדיל פנתה לכיוונו, הניפה לעברו את המספריים וניסתה לדקור אותו בגופו, בזמן שנורהאן עומדת לידה, מניפה את המספריים מעל ראשה בתנועת דקירה כלפי הסובבים.

אזרח שעובד בקירבת מקום מיהר לכיוונה של הנאשמת, היכה אותה באמצעות כיסא והנאשמת נפלה לקרקע. קרובת המשפחתה הניפה את המספריים לעברו של א' עד לשלב בו ירה בה באמצעות אקדח שנשא עמו. שוטר שעבר במקום עם ניידת משטרתית, הצטרף ל-א' וירה לעבר השתיים.

המחבלת הדיל ווג'יה עוואד בת ה-14 חוסלה במקום, ואילו בת דודתה נורהאן עוואד בן 16 נפתעה. הפרקליטות מבקשת לעצור אאותה עד לתום ההליכים נגדה.
מחנה יהודה פיגוע דקירה מחבלת כתב אישום

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד