ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024

חב"ד מתנערת: "בפלג הירושלמי זייפו מאבק בשמנו"

גליון 'שיחת הקנטוניסטים' שהופץ הבוקר במסווה של מאבק חב"די נגד גזירת הגיוס "עורר חיוך בריכוזי חב"ד" • גורמים המזוהים עם החסידות מכחישים כל קשר לנושא, וטוענים כי אנשי 'הפלג הירושלמי' עומדים מאחורי הזיוף

צילום: הדס פרוש, פלאש 90
צילום: הדס פרוש, פלאש 90


קמפיין מפתיע שפורסם הבוקר (ו) בצורת עלון שבת, בקונספט של עלון "שיחת השבוע" המיתולוגי, תחת השם "שיחת הקנטוניסטים", ואשר מכיל כביכול קמפיין חב"די נגד הגיוס לצה"ל - מוכחש בתוקף על ידי גורמים בכירים בחסידות.

אתר COL, האתר המזוהה ביותר עם חסידות חב"ד, מפרסם הבוקר כי מדובר בחיקוי שבוצע על ידי גורמים ב'פלג הירושלמי'. באתר החב"די מציינים כי "הגיליון עורר חיוך בריכוזי חב"ד"...

בגיליון המדובר מוקדשים מאמרים ומדורים כנגד הגיוס לצה"ל. בראשית העלון מובאות עדויות של חסידים המספרים כי בתוך אותן מסגרות לצבא ישנה "פריצות נוראית בענייני צניעות וכשרות". בנוסף, מצטטים שם משיחותיו של הרבי מחב"ד שנשא דברים בתקופת החוק "מיהו יהודי" ומגוללים את סיפור המניעות של חסידי חב"ד מגיוס בכל מה שנוגע לאוכל כשר וטבילה במקווה באופן יומי.

כאמור, עד כה אף גורם רשמי בחב"ד לא הזדהה עם העלון, ואדרבה, מכחישים בחסידות כל פרסום שכזה. גורם בחסידות אומר ל'בחדרי חרדים': "רק מוח ליטאי יכול לחשוב שהנושא הזה מעסיק חב"דניקים. אנחנו עסוקים בלהרבות באהבת ישראל ולא בפילוגים ומחלוקות קטנוניות. ככל הידוע לנו, אותם גורמים כבר זייפו בעבר לא אחת מכתבים שונים".
חב''ד גיליון הכחשה פלג ירושלמי הדפסה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 21 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד