כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024

ירושלים: בן שנה נתקע בבור ניקוז - וחולץ

רגלו של הפעוט נלכדה מעט לאחר כניסת שבת בבור ניקוז ביתי בשכונת גאולה, וחולצה על ידי כוחות הכיבוי

ירושלים: בן שנה נתקע בבור ניקוז - וחולץ


מעט לאחר כניסת השבת, פעוט חרדי כבן שנה הכניס את רגלו לבור ניקוז ביתי ברחוב פאת השולחן בשכונת גאולה בירושלים - והוריו לא הצליחו לחלצו.

ההורים המודאגים, התקשרו לכבאות והצלה ירושלים ושני צוותי חילוץ בפיקודו של להב רמי מאיר יצאו מיד למקום. הצוותים אשר הגיעו למקום, הבחינו בתינוק כבן שנה שרגלו לכודה בתוך צינור ניקוז עד גובה הברך והוא נמצא במצוקה קשה.

לוחמי האש החלו בחילוץ הרגל על ידי מספר פעולות, ובהן חפירה סביב בור הניקוז, בכדי לשחרר את הלחץ מהבור ומרגלו של הפעוט, חיתוך כירורגי מקצועי ומדוייק של צינור הניקוז, ופעולות חילוץ נוספות, שבסיומן הצליחו צוותי החילוץ לחלץ את רגל הפעוט ללא פגע.

"קיבלנו דיווח על תינוק קטן הלכוד ברגלו בתוך צינור ניקוז ביתי. הגענו למקום, והבחנו בילד שהוא במצוקה ולא רגוע. במקביל להרגעת התינוק, התחלנו מיד בפעולות חילוץ מגוונות כשהכל נעשה בצורה עדינה ומקצועית כדי לא לגרום שום נזק לתינוק. לאחר זמן קצר יחסית הצלחנו לחלץ את רגל הפעוט ללא פגע והעברנו אותו לידי הוריו הנרגשים", סיפר רמי מאיר.

בכבאות והצלה ירושלים מזכירים לציבור הרחב לא להשאיר בורות ניקוז ללא כיסוי מתאים וכן להקפיד ולהשתמש בכיסויים בעלי תו תקן.

כמו כן בכבאות והצלה ירושלים מבקשים מהציבור, כי במידה ואתם נזקקים לחילוץ במקרים כאלו ודומיהם, ובמידה ולא נשקפת סכנת חיים מיידית. לא לנסות בשום מצב לחלץ בכוח את הלכוד דבר שיכול לגרום לנזק רב לאדם הלכוד.

במקרה כזה, התקשרו למוקד כבאות והצלה בטלפון 102. ולוחמי האש אשר התאמנו על כך רבות, ולהם ניסיון רב בחילוצים מעין אלו, יגיעו תוך זמן קצר אליכם ויחלצו את הלכוד בצורה היעילה והבטוחה ביותר.
בור ניקוז תינוק חילוץ כבאות ירושלים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד