כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024

'פרעה' מונה כיו"ר המועצה לכלכלה

פרופ' אבי שמחון, שיצא בעבר נגד תופעת הילודה המרובה, וספג מתקפה מהח"כים החרדים - יזכה בתפקיד הבכיר

שמחון. צילום: פלאש 90
שמחון. צילום: פלאש 90


פרופ' אבי שמחון, שיצא כנגד הילודה הרבה, מונה על ידי ראש הממשלה בנימין נתניהו הערב (מוצ"ש) לתפקיד יו"ר המועצה הלאומית לכלכלה במשרד ראש הממשלה. שמחון יחליף את פרופ' יוג'ין קנדל שהיה אחד המובילים של מתווה הגז. המינוי טעון את אישור הוועדה למינויים בכירים של נציבות שירות המדינה ואישור הממשלה.

שמחון אמר בועידת גלובס בשנת 2010 כי "חלק גדול מהעוני בישראל הוא תולדה של התנהגויות מסוימות. במדינת ישראל ישנה תופעה שלא קיימת באף מדינה מפותחת בעולם: לשכבות אוכלוסייה שלמות ישנן שבעה, שמונה ואף עשרה ילדים. יתרה מזו, לבדואים יש גם כמה נשים. זה דבר שהוא הרסני לחברה כי הסיכוי שהילדים הללו יגמרו בית ספר וירכשו מיומנויות הוא נמוך.

"אנחנו חייבים לשאול את עצמנו כחברה, מה עלינו לעשות לטובת האנשים הללו, שמזיקים לעצמם וילדיהם. עד שהבעיה הזו לא תיפתר, לא נוכל למגר לא את העוני ולא את האי-שוויון, כי הכנסה שמתחלקת בעשרה, ברור שאינה מספיקה. כך אנו מגדלים דורות של עוני. זו בעיה אקוטית והיא ייחודית לישראל".

דברים אלו זכו לביקרות חריפה מצד חברי הכנסת החרדים.יו"ר ועדת הכספים, ח"כ משה גפני הגיב אז בחריפות על התבטאויות שמחון שכיהן אז כיועץ של שר האוצר יובל שטייניץ. "הוא לא הראשון שאומר זאת, פרעה קדם לו במדיניות של 'פן ירבה'".

פרופ' שמחון (56) משמש כיום כפרופסור באוניברסיטה העברית בירושלים ומרצה בכיר לכלכלה. מחקריו האקדמיים כוללים עבודות בנושא צמיחה וכלכלת ישראל, שחיתות ציבורית, כלכלת עבודה ומבנה ענפי של המשק. פרופסור שמחון כיהן כיו"ר הוועדה המייעצת לשר האוצר לשעבר יובל שטייניץ, וכחבר בוועדה לשינוי כלכלי חברתי (ועדת טרכטנברג) והוועדה לבחינת מדדי עוני בישראל (ועדת יצחקי).

ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר לאחר שקיבל את ההחלטה "אני משוכנע שפרופ' אבי שמחון, בתפקידו כיושב ראש המועצה הלאומית לכלכלה, יסייע לממשלה ולי להתמודד עם האתגרים הכלכליים והחברתיים שעומדים בפנינו, ולהמשיך ולהוביל את כלכלת ישראל לצמיחה ולשגשוג לטובת כלל אזרחי ישראל. פרופ' אבי שמחון משלב מחקר אקדמי רחב ועשייה ציבורית, הקשורים ישירות לכלכלת ישראל במשרד האוצר ובוועדות ממשלתיות חשובות".

פרופ' אבי שמחון אמר: "אני מודה על האמון שנותן בי ראש הממשלה ומקווה שאסייע לו בהובלת התהליכים החשובים לביצור מעמדה של כלכלת ישראל ולשיפור רווחתם של אזרחי ישראל. אני מודע לאחריות הנדרשת מראש המועצה הלאומית לכלכלה. אני יודע שמחכה לי במועצה צוות של אנשים מעולים ומקצועיים ושאזכה לעצתו ולעזרתו של קודמי בתפקיד".

יו"ר המועצה היוצא, פרופ' יוג'ין קנדל: "אני מברך על מינויו של פרופ' אבי שמחון ליו"ר המועצה הלאומית לכלכלה. לאבי ולי היכרות רבת שנים מאז הלימודים המשותפים באוניברסיטה העברית ותוך שיתוף פעולה הן במחקר והן בעבודת הממשלה בזמן היותו יועץ שר האוצר.
אני מעריך את אבי ככלכלן מקרו מוכשר ומעמיק, ובטוח שתחת הנהגתו, יחד עם הצוות המצוין, המועצה תמשיך להיות אחד הגופים המרכזיים והחשובים בקביעת המדיניות הכלכלית של ישראל ובקבלת החלטות של הממשלה. אני מאחל לו ולמועצה הצלחה ועבודה פורייה לטובת מדינת ישראל ואזרחיה."
מועצה לאומית כלכלה שמחון מינוי קנדל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד