כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024

יחימוביץ: "שמחון שונא עניים וחרדים", אייכלר: "עצת אחיתופל"

החלטתו של ראש הממשלה למנות את פרופ' אבי שמחון לתפקיד יו"ר המועצה הלאומית לכלכלה מעוררת גל מחאה במערכת הפוליטית, בעקבות דבריו בעבר נגד משפחות ברוכות ילדים • ח"כ אורי מקלב זעם: "מינוי שגוי ובלתי מוצלח"

שמחון. צילום: פלאש 90
שמחון. צילום: פלאש 90


ח"כ שלי יחימוביץ הגיבה הערב (מוצ"ש) על מינויו של אבי שמחון לתפקיד יו"ר המועצה הלאומית לכלכלה במשרד ראש הממשלה, ואמרה כי שמחון "שונא עניים בכלל וחרדים בפרט".

יחימוביץ' כתבה הערב בחשבון הטוויטר כי "‏שמחון הוא קפיטליסט מיושן עמוס קלישאות שאבד עליהן הכלח, שונא עניים בכלל וחרדים בפרט. דרך מעניינת של בנימין נתניהו לצחוק עלינו ועל דו"ח העוני".

גם יו"ר ועדת המדע של הכנסת, ח"כ אורי מקלב הגיב למינוי: "זהו מינוי שגוי ואינו מתאים. שמחון הינו מהשבעים שלא רק שאינם חשים את הרעבים והעניים, אלא אף סוברים שהעניים מונעים מהם להיות מדושנים יותר. בעלי הדעות הללו הינם אנוכיים, מנותקים ואכזרים".

מקלב הוסיף: "מינוי של יועץ כזה בממשלה חברתית היא מינוי בלתי מוצלח. ראש הממשלה נכשל לאחרונה בכמה מינויים בהם תמך ומינוי זה הוא כנראה הגרוע שבהם".

למתקפה הצטרף גם ח"כ ישראל אייכלר, שפנה הערב למזכיר הממשלה וביקש להעביר מסר חריף לנתניהו. "אינני יודע מי נתן עצת אחיתופל למנות שונא משפחות ברוכות ילדים כאבי שמחון ליועץ כלכלי. יש זעם גדול בציבור משפחות ברוכות הילדים. נתניהו חייב לדרוש מאבי שמחון להתנצל בפומבי על דבריו המתועבים נגד משפחות ברוכות ילדים", אמר אייכלר.

כזכור, מוקדם יותר הערב החליט ראש הממשלה בנימין נתניהו למנות את שמחון לתפקיד, זאת על אף שהתבטא בעבר כנגד ריבוי ילודה, ואמר בועידת גלובס בשנת 2010 כי "חלק גדול מהעוני בישראל הוא תולדה של התנהגויות מסוימות. במדינת ישראל ישנה תופעה שלא קיימת באף מדינה מפותחת בעולם: לשכבות אוכלוסייה שלמות ישנן שבעה, שמונה ואף עשרה ילדים. יתרה מזו, לבדואים יש גם כמה נשים. זה דבר שהוא הרסני לחברה כי הסיכוי שהילדים הללו יגמרו בית ספר וירכשו מיומנויות הוא נמוך.

"אנחנו חייבים לשאול את עצמנו כחברה, מה עלינו לעשות לטובת האנשים הללו, שמזיקים לעצמם וילדיהם. עד שהבעיה הזו לא תיפתר, לא נוכל למגר לא את העוני ולא את האי-שוויון, כי הכנסה שמתחלקת בעשרה, ברור שאינה מספיקה. כך אנו מגדלים דורות של עוני. זו בעיה אקוטית והיא ייחודית לישראל", אמר שמחון.

בזמנו, הותקף שמחון על ידי הח"כים החרדים, ובמיוחד יו"ר ועדת הכספים ח"כ משה גפני שהשווה אותו לפרעה.
שמחון יחימוביץ עניים חרדים ילודה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 12 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד