כ"ג ניסן התשפ"ד
01.05.2024

אלופי הקפואירה - אחים חרדים

בתחרות אליפות ישראל בספורט הפופולארי, זכו האחים יהודה ומיקי חייט במקומות הראשון והשלישי

אלופי הקפואירה - אחים חרדים
פלאש90


הערב, מוצאי שבת, התקיימה בחיפה אליפות ישראל בקפואירה. לרביעיית הגמר העפילו האחים החרדים, מיקי ויהודה חייט, ובסיום האליפות הוכרזו כמנצחים במקומות הראשון (יהודה) והשלישי (מיקי).

מיקי חייט, מי שהקים את סטודיו אסאי בבני ברק, לספורט והגנה עצמית, והעלה את המודעות במגזר החרדי לקפוארה, הגיע השנה לאליפות ישראל לראשונה עם עוד שלושה מתלמידיו – בחורי ישיבות מבני ברק, כשאחד מהם, אלחנן קירשברג, לקח מקום שלישי בקטגוריית החגורות כתום-כתום-כחול.

אליפות ישראל בקפוארה - אירוע המתקיים אחת לשנתיים - שלוש, הוא אירוע צבעוני בו משתתפים טובי הקפואריסטים מכל הארץ. צוות השיפוט מורכב ממאסטר מיוחד שמגיע מברזיל כדי לשפוט בתחרות, מאמן בכיר נוסף מאירופה, וראשי הארגון בישראל.

קבוצת הקפואריסטים החרדים בלטה בין המתחרים, ביניהם מתמודד שנמצא במקום שלישי באליפות עולם, מתמודד נוסף שניצח שלוש פעמים ברצף בקטגוריה שלו ועוד.



רגע אחרי הזכייה הערב - "שלושה חרדים באליפות אחת"

הקפוארה, מלבד היותה ספורט תחרותי התורם רבות למוטוריקה, הקואורדינציה, היציבות והגמישות של הילדים, הינה גם ספורט חברתי המלמד לערכים כדוגמת הדדיות, כבוד לזולת, דרך ארץ, ענווה פשטות וצניעות.

בנוסף, אירח חייט החרדי, את פרופסור איסטסיו, שופט שהגיע מברזיל, אצלו בבני ברק, שם העביר סדנה לתלמידיו הצעירים של חייט, בסיומה ביקש להודות להורים ששולחים את ילדיהם ללמוד קפואירה ושיבח את צורת הלמידה והתוצאות היפות אליה מגיעים התלמידים בבני ברק.

"אין ספק שמדובר עבורי בסיפוק עצום", אומר חייט, שכלל לא היה בטוח שיתמודד השנה באליפות, לאחר שגם באליפות הקודמת לקח את המקום השלישי – ומבקש להודות למאמן שלו, איזאק בנאסולין, שהמשיך בכל שלב לראות בו הצלחה.

"אני מתמודד השנה עם עבודה אינטנסיבית בתחום הקפואירה, שמטרתה להביא את הבשורה לכמה שיותר תלמידים, ולא ממש נשאר לי זמן לעצמי". ובאמת, בשנה האחרונה הוא מעביר אימונים בכמה ישיבות בבני ברק, "שהבינו שעם הקפואירה, התלמידים מצליחים להבין אחר כך את הגמרא הרבה יותר טוב ובהרבה יותר חשק ורוגע", הוא מציין בסיפוק.



חייט עם פרופסור איסטסיו: "אני אוהב את הצורה שעושים קפואירה בבני ברק"











קפוארה מיקי חייט אליפות ישראל ספורט

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 15 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד