י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024

מקרה נדיר: לבה של היולדת חזר לפעום

דרמה בחדר הניתוח: כתוצאה מתסחיף ריאתי עברה היולדת החייאה, צנתור וניתוח לב מורכב • העובר חולץ בשלום והתאושש במהירות • היולדת עדיין מונשמת

מקרה נדיר: לבה של היולדת חזר לפעום


מקרה נדיר: היולדת התעוררה לאחר שליבה הפסיק לפעום במהלך ניתוח קיסרי - כתוצאה מתסחיף ריאתי. היא עברה החייאה, חוברה למכונת לב ריאה (אקמו) ועברה צנתור וניתוח לב מורכב בחדר ניתוח היברידי להוצאת קרישי הדם שחסמו את עורקי הלב והריאות.

״הסיכוי לשרוד אירוע מסוג זה נמוך מאד״, אומרים מומחי סורוקה. הצוות הרפואי נלחם על חייה והציל אותה ואת התינוק שחולץ מרחמה תוך שהיא בקריסת מערכות.

האישה, בת 35, היתה בשבוע 38 להריונה. הובהלה לחדר ניתוח לניתוח קיסרי בשל חשד למצוקת עובר. במהלך הניתוח פסק ליבה לפעום באופן פתאומי והצוות הרפואי החל לבצע פעולות החייאה. חולץ עובר שהתאושש במהירות. בתום פעולת החייאה ממושכת חזר הלב לפעום והאשה הועלתה על מכשיר לב ריאה (אקמו). צוות המחלקה לניתוחי לב חזה העבירו את היולדת, כשהיא מחוברת למכשיר האקמו לחדר ניתוח היברידי.

פרופ׳ סהר: ״האשה סבלה מדימומים קשים ורק לאחר שהשתלטנו על הדימום החלה פעולת הצנתור. אז הבחנו שאכן מדובר בקרישי דם בעורק הריאה. היא עברה ניתוח לב מורכב להוצאת קרישי הדם שחסמו את עורקי הלב והריאות. הניתוח אפשר זרימת דם תקינה בין הלב לריאות, מה שלא התאפשר קודם לכם כתוצאה מהקריש".

פרופ׳ איתן לוננפלד, מנהל החטיבה למיילדות וגינקולוגיה בסורוקה: ״מדובר במקרה נדיר של תסחיף ריאתי מסיבי שבו קריש דם מגיע לריאות וגורם לקריסתן ולפגיעה בתפקוד הלב. זהו אתגר עצום לכל הצוות הרפואי שנרתם מיד למצב הקיצוני והדרמטי אליו נקלעה האישה. במאמצים הרואיים שיתפו פעולה כל הצוותים הרפואיים ונלחמו על חייה של היולדת בסיטואציה כל כך מורכבת״. היא מאושפזת כעת ביחידה לטיפול נמרץ במחלקה לכירורגית לב חזה.

חל שיפור משמעותי במצבה, יציבה המודינמית, היא התעוררה ומתקשרת עם סביבתה עדיין מונשמת.
חדר לידה נס רפואי החייאה יולדת בית חולים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד